CNE: Programele remediale – „o datorie a Ministerului Educației”

Consiliul Național al Elevilor (CNE) solicită Ministerului Educației realizarea, în regim de urgență, a unei proceduri metodice adresate cadrelor didactice privind desfășurarea orelor online, pentru a asigura caracterul unitar al orelor remediale ce vor avea loc în unitățile de învățământ. În  plus, consideră că este „absolut necesar” ca modul de desfășurare a orelor remediale, precum și  conținutul și frecvența acestora să fie decise la nivelul fiecărei clase, de către elevi și profesori, în  funcțiile de nevoile specifice de învățare ale elevilor.

„Conform datelor furnizate de către Ministerul Educației în ultimele zile, peste 65 de mii de elevi se află în situația de a rămâne cu mediile neîncheiate la acest moment. O corelare cu numărul  elevilor care nu au avut acces la internet pe durata școlii online (peste 230 de mii, conform datelor  ministerului) ne arată că, pe lângă mediile care vor rămâne neîncheiate, elevii defavorizați se confruntă cu o altă mare problemă: acumularea lacunelor în procesul de asimilare a materiei” – arată CNE.

Elevii consideră imperios ca Ministerul Educației să publice, până pe data de 5 februarie, toate datele privind examenele naționale, incluzând data desfășurării și conținuturile  cuprinse în programa de examen, dacă acestea vor fi modificate. În ceea ce privește încheierea mediilor, consideră că măsura prelungirii perioadei dedicate acestui proces reprezintă, în lipsa unui parcurs coerent de recuperare a materiei, „doar o formă fără fond”, deoarece elevii, chiar dacă vor avea mediile încheiate, „tot nu vor fi parcurs/ asimilat toate conținuturile din programa școlară”.

„Educația remedială trebuie să înceapă cât mai devreme cu putință, iar acest proces să nu fie unul grăbit, ci unul care să se deruleze în timp. Prioritară este recuperarea pentru elevii din clasele terminale și pentru cei din mediile dezavantajate, care nu au putut intra la orele online” – declară președintele Consiliului Național al Elevilor, Rareș Voicu. În opinia sa, educația trebuie să continue, „însă nu oricum, ci respectând un set de norme de calitate”, deoarece „nu ne putem face că facem educație”.

M. TRIPON

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut