CNE dezaprobă propunerea de plafonare a burselor școlare

Consiliul Național al Elevilor „dezaprobă ferm” propunerea de plafonare a burselor  școlare, apreciind că măsura nu este menită să îndeplinească „nici pe departe” cele două principii de acordare a burselor: răsplătirea performanțelor școlare, respectiv sprijinul social pentru elevii aflați în situații de risc.

„În urmă cu câteva zile a fost lansată în consultare publică propunerea de hotărâre de Guvern care reglementează cuantumul minim al celor patru tipuri de bursă, pentru  anul școlar 2021-2022. În propunere, se stabilește suma de 100 de lei pentru fiecare tip de bursă, așa cum a fost și în anul școlar 2020-2021, fără a se ține cont de necesitatea diferențierii acestora în funcție de obiectul lor. Considerăm că sumele alocate pentru fiecare tip de bursă ar trebui să fie diferențiate, tocmai pentru a distinge misiunea fiecăreia dintre acestea. Or, în cazul de față, atât elevii cu performanțe academice remarcabile, cât și cei  care necesită sprijin social vor primi aceleași sume de la bugetul de stat, deși nevoile acestora sunt complet diferite” – spun reprezentanții elevilor.

În acest sens, pentru ca bursele școlare „să își atingă scopul pentru care au fost create, dar și pentru ca ele să reflecte situația socio-economică actuală”, Consiliul Național al Elevilor solicită Guvernului României modificarea proiectului de hotărâre de Guvern, astfel încât aceasta să prevadă cuantumuri mai mari pentru anul școlar 2021-2022, diferențiate în funcție de fiecare tip de bursă.

„Odată cu începutul anului calendaristic 2022 și cu realizarea noii legi a bugetului de stat, este imperioasă includerea sumelor aferente cuantumului minim al burselor, astfel încât ele să răspundă cu adevărat nevoilor elevilor” – susține CNE.

Potrivit declarației lui Silviu Morcan, președintele CNE, bursele elevilor ar trebui să reprezinte „un sprijin real pentru elevi, nu doar o sumă garantată de stat pentru respectarea unei obligații legale”. „În România – spune acesta -, există elevi aflați în risc de sărăcie și excluziune socială, pentru care bursa reprezintă unul dintre singurele forme de sprijin financiar de care beneficiază pentru a-și continua cursurile. În acest context, Guvernul ar trebui să considere educația ca prioritate zero și să ofere burse într-o formă echitabilă pentru fiecare elev”.

M. TRIPON

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut