Certificat de urbanism pentru metroul clujean

Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Cluj, Alin Tişe, a emis, joi, certificatul de urbanism pentru proiectul metroului, despre care spune că este unul de importanţă maximă pentru judeţ.

„Preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, domnul Alin Tişe, a emis certificatul de urbanism necesar în vederea elaborării Planului Urbanistic Zonal şi a Studiului de Fezabilitate necesare demarării primei etape din cadrul proiectului ‘Tren Metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida’ – Magistrala 1 de metrou şi tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea”, se arată într-un comunicat al CJ Cluj.

Conform documentului emis, viitoarea magistrală de metrou Floreşti – Cluj-Napoca va avea un traseu în lungime de aproximativ 20 km şi va număra 19 staţii subterane şi un depou subteran. Dintre acestea, 14 staţii vor fi amplasate pe teritoriul municipiului Cluj-Napoca, pe axa vest-centru-est şi vor deservi principalele puncte de interes.

„E un proiect de maximă importanţă atât pentru Cluj-Napoca şi zona metropolitană, cât şi pentru întreg judeţul. Tocmai de aceea, realizarea metroului va beneficia de sprijinul constant al Consiliului Judeţean, astfel încât să devină realitate cât mai curând”, declară preşedintele CJ Cluj, Alin Tişe.

Traseul propus este pe ruta zona de sud a comunei Floreşti – viitorul spital regional de urgenţă – centrul comercial din Floreşti – cartierul Mănăştur – centrul oraşului Cluj-Napoca şi zona de est a oraşului, respectiv zona Aurel Vlaicu/Podul Ira.

Pe 2 martie, viceprimarul municipiului Cluj-Napoca Dan Tarcea a declarat că pe traseul metroului a fost descoperit un zăcământ de sare şi că, din acest motiv, preţul, estimat în prezent la 1,2 miliarde de euro, ar putea să crească.

„Este foarte posibil să fie şi ceva creşteri de costuri, dar nesemnificative, în comparaţie cu valoarea proiectului. Nu ştim astăzi care sunt costurile. Proiectul nu este în pericol, acesta este cel mai important aspect. Şi e foarte bine că au descoperit în acest moment zăcămintele de sare şi că nu s-au descoperit la faza de execuţie. Costul metroului este estimat la 1,2 miliarde de euro. Este o estimare. Poate să fie 1,1 miliarde, nu pot să vă spun, ne va spune studiul de fezabilitate”, a susţinut Dan Tarcea.

Recomandat pentru dvs.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sari la conținut