Ce se poate face dacă furnizorul de comunicații modifică unilateral contractul

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) precizează, la solicitarea Făclia Cluj, că furnizorii de servicii de comunicații pot modifica unilateral contractele încheiate cu utilizatorii, în anumite condiții.

Modificare unilaterală a contractelor de telefonie de către unii furnizori poate duce la situații neplăcute pentru populație. Un caz de acest fel poate fi întâlnit în localități unde semnalul de telefonie mobilă este slab, iar telefonia fixă este singura alternativă. Există însă furnizori care modifică unilateral contractul de furnizare, renunțând să mai ofere servicii de telefonie fixă. Din datele prezentate de ANCOM, există cadrul legal pentru ca furnizorii de telefonie să poată modifica unilateral contractele, chiar dacă această decizie ar putea aduce prejudicii utilizatorilor.

Conform precizărilor făcute de ANCOM, Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicaţiile electronice, cu modificările și completările ulterioare, prevede că furnizorii pot modifica unilateral contractele încheiate cu utilizatorii, însă numai cu informarea acestora, cu cel puțin 30 de zile înainte de operarea modificărilor. În interiorul acestui termen, utilizatorii pot denunța contractul, chiar dacă acesta se află în perioada minimă contractuală, fără plata niciunor penalități sau despăgubiri.

Din păcate, aceste prevederi nu rezolvă problema celor care rămân fără servicii de telefonie fixă, deoarece este puțin probabil ca să existe mai mulți furnizori ai acestui tip de serviciu în aceeași zonă.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut