Ce marcă de mașină preferă românii

Anul 2022 a început cu o majorare de peste 40% a înmatriculărilor de autovehicule faţă de aceeași perioadă din anul precedent, preferințele românilor îndreptându-se în continuare spre marca națională.

Datele prezentate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor Auto (APIA) arată că, la nivel naţional, topul primelor zece mărci, la autoturisme şi autovehicule comerciale, este condus, în ianuarie, de Dacia (2.841 de unităţi), urmată de Hyundai (976), Renault (751), Ford (692), Toyota (636), Volkswagen (606), Mercedes-Benz (584), Skoda (500), Fiat (450) şi Peugeot (263).
Autoturismele reprezintă aproximativ 85% din totalul înmatriculărilor din ianuarie, cu un volum de 9.248 unităţi, în creştere cu 56,3% comparativ cu datele din intervalul similar al anului anterior.
Segmentul SUV se află pe primul loc, cu o cotă de 42%, urmat de Clasa C (25,2%) şi Clasa B (19,3%). În funcţie de tipul de combustibil, autoturismele pe benzină au înregistrat o creştere de 9% şi a ajuns la o pondere de 68,2%, în timp ce mașinile echipate cu motoare diesel au înregistrat o scădere de 12,6%, deţinând o cotă de 13,9%.

Maținile ”verzi”, iau fața motorizării diesel

Autoturismele „verzi”, respectiv cele electrice (100% şi hibride plugin), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă) au o cotă de piaţă 17,9% după prima lună a acestui an, depăşind astfel, pentru prima dată, cota deţinută de motoarele diesel. Achiziţiile din această categorie s-au dublat comparativ cu perioada similară a anului trecut, importantă fiind majorarea pe segmentul autoturismelor 100% electrice (cu 245,5%) şi a celor plug-in hybrid (cu 251%). Lista achiziţiilor este condusă de Dacia Spring – cu 148 de unităţi, Tesla Model 3 (cu 75 de unităţi) şi Hyundai Kona (42 unităţi). În categoria autoturismelor Plug-in, primele trei poziţii sunt ocupate de Ford Kuga (38 de unităţi), Hyundai Tucson (32) şi Mercedes-Benz GLE (24).
Datele APIA relevă că autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc modelul Toyota C-HR – cu 140 de unităţi, urmat de Toyota Corolla (138 de unităţi şi Toyota RAV4 (103 unităţi
).
În funcție de tipul de tracţiune, autoturismele 4×4 deţin o cotă de piaţă de 20,3%, corespunzătoare unui volum total de 1.878 de unităţi, în creştere cu peste 39% faţă de anul precedent.

La categoria autovehiculelor comerciale uşoare s-a înregistrat o scădere de 18,6% în comparaţie cu acelaşi interval din 2021.
Cele mai multe achiziţii de autoturisme
(53%) au fost realizate de persoanele juridice, în timp ce persoanelor fizice le revin 47% din achiziţii.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut