Ce fast-food-uri preferă românii

Alături de preparatele tradiționale, care rămân favoritele românilor cu o vârstă peste medie, pizza, burgerii și shaorma sunt mâncăruri preferate.

Stilul de viață alert îi face pe români să se îndrepte spre mâncarea de tip fast-food, care poate fi o opțiune convenabilă atunci când nu ai timp să gătești, ești prea obosit să faci asta după serviciu, nu ai în casă ingredientele necesare și mersul la supermarket ar lua prea mult timp.

Pe primul loc în topul celor mai iubite mâncăruri ale românilor se află pizza, cu mai bine de 3 milioane de căutări în 2022. Preparatul își păstrează locul în fruntea clasamentului încă de acum 4 ani, fiind și favoritul românilor în pandemie. Restaurantele din România oferă fel și fel de rețete – de la clasicele Margherita, Diavola și Quattro Formaggi, la pizza vegetariană și vegană, până la pizza desert, cu Nutella sau unt de arahide.

Al doilea cel mai iubit fast food al românilor este burgerul, cu peste de 1 milion de căutări anul trecut. Fiind o cerere atât de mare, pe lângă lanțurile americane renumite pentru burgerii lor, și restaurantele cu specific internațional au adăugat acest fel de mâncare în meniu. Clasicul burger e în prezent reinterpretat în mii de feluri în România: de la chiftelele din vită, pui sau curcan, la cele din conopidă, ciuperci sau tofu (pentru vegani și vegetarieni), cu diverse toppinguri de legume și sosuri.

Pe locul al treilea se află shaorma, care a fost cu 52% mai căutată decât cu un an în urmă. Fast food-ul arăbesc a detronat sushi-ul, care ocupa locul al treilea în topul mâncărurilor preferate ale românilor în 2021. Cu toate acestea, bucătăria asiatică rămâne la mare căutare printre noi.

Sushi se clasează pe locul al patrulea în top, cu peste 660.000 de căutări, cu 20% mai mult decât în anul anterior. Și interesul pentru noodles a crescut cu 12% – un alt fast food care întărește ideea că românilor le place mâncarea asiatică. În top se află și un reprezentant din bucătăria turcească: kebabul. Acesta prezintă cea mai mare creștere procentuală – cu 56% mai mult față de anul trecut.

Totuși, există și un trend ascendent al românilor care preferă un stil de viață sănătos. Asta ne arată cele peste 57,000 de căutări pentru salată, cu 8% mai mult decât în anul anterior. Chiar și așa, alternativa aceasta mai sănătoasă e la coada clasamentului.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut