Ce cadouri au făcut românii de Crăciun

Cu ani în urmă, sub bradul de Crăciun stăteau dulciuri, haine și jucării, astăzi jucăriile predomină, însă unele mult mai sofisticate decât cele de pe vremuri.

Un clasament al cadourilor de Crăciun, realizat de o platformă de monitorizare lunară a comportamentelor de consum, arată că peste jumătate dintre români au cumpărat produse IT&C cu ocazia sărbătorilor de Crăciun, topul achizițiilor fiind dominat de telefoane și tablete. Dintre cei care au achiziționat produse IT&C cu ocazia sărbătorilor de iarnă, 36% au ales magazinele specializate din mall-uri, iar 28% au optat pentru cumpărăturile online.

În medie, românii au cheltuit pe produsele din această categorie 1.230 lei, dar media coșului de cumpărături a fost mai mare în cazul cumpărăturilor online (1.385 lei / cumpărătură), comparativ cu bugetul cheltuit în magazinele fizice (1.120 lei / cumpărătură).

Principalele articole IT&C către care s-au orientat consumatorii au fost telefoanele și tabletele, alese de jumătate dintre consumatori în sesiunea de cumpărături din decembrie, în timp ce unul din trei consumatori au achiziționat laptop-uri în aceeași perioadă.

Cele mai vizitate magazine au fost eMAG și Altex, de und au fost achiziționate în special laptop-uri, telefoane, tablete, televizoare, produse audio, video & foto, gadget-uri, jocuri și accesorii. Astfel, eMAG este lider în topul achizițiilor de telefoane și laptopuri, în timp ce Altex conduce topul achizițiilor de tablete și calculatoare tip desktop.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut