Câți bani se pot primi pentru un zbor anulat

Conform reglementărilor europene, turiştii pot solicita despăgubiri până la 600 de euro pentru un zbor anulat, chiar dacă operatorul aerian a asigurat un zbor alternativ.


„Ştiaţi că, conform Reglementărilor UE EC 261, puteţi avea dreptul să solicitaţi până la 600 de euro despăgubire pentru un zbor anulat? Acest lucru este valabil chiar în condiţiile în care compania aeriană a asigurat un zbor alternativ. Dacă nu rezolvaţi amiabil problema cu operatorii de la care aţi cumpărat biletele, puteţi face o sesizare la #ANPC, dar şi la #eccromania”, a afirmat, pe Facebook, Paul Anghel, directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.

„Agenţia de turism are obligaţia să furnizeze turiştilor, în scris, în vederea încheierii contractului, informaţii referitoare la: localitatea de destinaţie; rută de parcurs; mijlocul/mijloacele de transport utilizat/utilizate, caracteristicile şi categoria acestuia / acestora; tipul unităţilor de cazare, adresele şi categoriile de clasificare a acestora; serviciile de masă oferite şi categoria de clasificare a unităţilor de alimentaţie; durata programului, cu indicarea datei sosirii şi a plecării; informaţii generale privind regimul paşapoartelor şi al vizelor, precum şi al asigurărilor de sănătate necesare pentru călătorie şi sejur”, susţine Anghel.
De asemenea, agenţia de turism trebuie să ofere informaţii privind cuantumul avansului, şi termenul pentru achitarea restului de plată; numărul minim de persoane necesar pentru realizarea programului şi termenul limită pentru informarea turistului, în caz de anulare a călătoriei turistice; posibilităţi de încheiere a unor asigurări facultative pentru asistență în caz de boală, accidente şi altele asemenea; durata pentru care operează oferta turistică.
De asemenea, organizatorul şi/sau detailistul trebuie să comunice turistului, în scris sau prin orice altă formă corespunzătoare, înaintea încheierii contractului, informaţii privind regimul paşapoartelor şi al vizelor şi formalităţile de sănătate necesare pentru călătorie şi şedere.
Privind informaţiile despre călătorie, organizatorul trebuie să furnizeze în scris turistului, într-un termen stabilit prin contract, înainte de data plecării, următoarele: orarele, locurile escalelor şi legăturile, precum şi, după caz, locul ce urmează să fie ocupat de turist în fiecare dintre mijloacele de transport incluse în contract; denumirea, sediul / adresă, numărul de telefon şi de fax ale reprezentanţei locale a organizatorului şi / sau a detailistului ori, în lipsă acesteia, cele ale autorităţilor locale care pot ajută turistul în caz de nevoie. Dacă aceste reprezentanțe sau autorităţi locale nu există, turistul trebuie să dispună de un număr de apel de urgenţă sau de orice altă informaţie care să îi permită contactarea organizatorului şi / sau a detailistului; pentru călătoriile şi şederile minorilor, informaţii care să permită stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul şederii copilului; posibilitatea semnării unui contract de asigurare facultativă, care să acopere taxele de transfer al turistului, sau a unui contract de asistentă, care să acopere taxele de repatriere în caz de accidentare sau de boală.
Contractul trebuie să cuprindă următoarele clauze: destinaţia călătoriei turistice şi, în cazul perioadelor de sejur, durată şi datele de sosire şi de plecare; mijlocul de transport utilizat, caracteristicile şi categoriile de clasificare a acestuia, datele, orele şi locurile de plecare/sosire, la ducere şi la întoarcere; dacă pachetul de servicii turistice include şi cazarea, adresa şi categoria de clasificare ale structurilor de primire turistice, în conformitate cu reglementările ţărilor de primire; serviciile de masă furnizate: pensiune completă, demipensiune, mic dejun; dacă realizarea pachetului de servicii turistice necesită un număr minim de persoane, data limită de informare a turistului privind anularea călătoriei turistice comandate; rută; vizitele, excursiile sau alte servicii care sunt incluse în preţul convenit al pachetului de servicii. Contractul mai trebuie să ofere informaţii despre denumirea şi sediul / adresa agenţiei de turism organizatoare şi, după caz, ale agenţiei de turism detailiste şi ale societăţii de asigurări; preţul pachetului de servicii, cu indicarea cazurilor în care acesta poate fi modificat şi tarifele pentru anumite servicii: taxe de aterizare, îmbarcare / debarcare în porturi şi pe aeroporturi, taxe de turist, dacă acestea nu sunt incluse în preţul pachetului de servicii turistice; termenele şi modalitatea de plată; solicitările speciale ale turistului făcute cunoscute agenţiei de turism organizatoare sau celei detailiste în momentul efectuării comenzii şi acceptate de cele două părţi; termenele în care turistul trebuie să transmită o eventuală reclamaţie pentru neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a contractului de călătorie turistică; condiţiile de modificare şi de reziliere a contractului; obligaţiile agenţiei în cazul anulării călătoriei, al înlocuirii sau al neasigurării unor servicii; posibilitatea de transfer al contractului de către turist unei terţe persoane şi modul de realizare a acestuia. Și eventualele modificări pe care agenţia de turism le poate aduce serviciilor cumpărate trebuie incluse în contract, la fel şi răspunderea agenţiei şi despăgubirea turistului în cazul nerespectării clauzelor contractuale. Agenţia de turism are obligaţia să înmâneze turistului un exemplar din contract.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut