Call-center pentru consumatorii care au probleme la schimbarea furnizorului de curent

Mișcarea de protecția consumatorilor InfoCons lansează numărul 021-9615, număr cu tarif normal în rețeaua Telekom, apelabil din toate rețelele, dedicat consumatorilor care au o problemă la schimbarea furnizorului de energie electrică.

La acest număr, consumatorii potsolicita consiliere, informare și pot depune o sesizare în domeniul protecției consumatorilor.

InfoCons reamintește că toți consumatorii care doresc încheierea unui nou contract sau au încheiat deja un contract de furnizare a energiei electrice își pot apăra drepturile și pot lua atitudine când acestea le-au fost încălcate sau nu au fost respectate. Dacă au o problemă legată de protecția consumatorilor ei pot apela la numărul de mai sus și pot solicita informații utile.

Consumatorii care au probleme sau au nevoie de consiliere în acest domeniu pot accesa și numărul de telefon pentru mesaj prin Whatsapp: 0732.008.969, direct la adresa de e-mail: juridic@infocons.ro sau în scris la C.P 38, O.P. 53 sector 4, București.

Atenție la semnarea unui nou contract!

InfoCons recomnadă consumatorilor ca, înainte de semnarea unu nou contract, să fie atenți la: * prețul energiei electrice, fix sau variabil, inclus în prețul de furnizare * facturarea unei componente fixe stabilită în lei/zi sau lei/lună * perioada pentru care urmează a se aplica prețul menționat în ofertă * perioada pentru care urmează a se încheia respectivul contract * comisioane de încetare a contractului înainte de ajungerea la termen a acestuia * termenele, modalitățile și condițiile privind plata facturilor * modalități de transmitere a facturii și a documentelor anexate acesteia * drepturile și obligațiile părților * condițiile privind reînnoirea /prelungirea /rezilierea /denunțarea unilaterală anticipată a contractului de furnizare * garanțiile solicitate, după caz.

Drepturile consumatorilor de energie

InfoCons reamintește că toți consumatorii au dreptul la: * acces la rețelele de energie electrică și gaze naturale * a-și alege furnizorul de energie electrică și gaze naturale fară plata vreunei taxe pentru schimbarea acestuia * a fi informat în legătură cu condițiile generale de contractare, prețurile și tarifele aplicabile, întreruperile programate în furnizarea gazelor naturale etc * de a solicita furnizorului modificarea și completarea contractului de furnizare și a anexelor acestuia, atunci când apar elemente noi ori când consideră sau completarea unor clauze contractuale * de a solicita furnizorului să ia măsuri pentru remedierea defecțiunilor și deranjamentelor survenite în rețelele de energie electrică și gaze naturale * de a beneficia de serviciul universal * de a primi informații despre utilizarea mai eficientă a energiei * de a adresa o plângere furnizorului referitor la activitățile prestate de acesta * de a se adresa Autorității naționale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), dacă nu este mulțumit de răspunsul furnizorului.

InfoCons mai reamintește că 1990 exista un singur furnizor de telefonie, iar astăzi este o concurență acerbă pe această piață, multe companii oferind astfel de servicii și la fel se va întâpla și în domeniul furnizării de energie electrică.

Recent, ministrul Energiei, Virgil Popescu a afirmat că guvernul va modifica legea energiei electrice şi a gazelor naturale, după data de 15 ianuarie, menţionând că se va stabili cum se face liberalizarea pieței de enrgie.

Pe de altă parte, Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie a anunțat că prelungit, până la 31 martie 2021, perioada în care consumatorii casnici pot încheia contracte de furnizare a energiei pe piaţa concurenţială.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut