Bosch continuă investițiile și angajările în unitățile din Cluj

Concernul Bosch a avut un început bun de an în România, cu o ușoară creștere comparativ cu anul anterior, însă are o prognoză modestă în țară pentru 2022, din cauza incertitudinilor generate de pandemia de coronavirus și de războiul din Ucraina.

Pentru anul în curs, compania intenționează să își consolideze în continuare poziția strategică în țară, în special în domeniul activităților de cercetare și dezvoltare. „Deși, din cauza situației actuale, ne așteptăm la un an provocator și în România, rămânem dedicați pieței locale și potențialului său pe termen lung”, spune Mihai Boldijar, director general al Robert Bosch S.R.L. și reprezentant al Grupului Bosch în România.

La un an de la mutarea în propria clădire din Cluj-Napoca, Centrul de Inginerie Bosch a început construcția unei noi clădiri de birouri, care va fi finalizată până la sfârșitul anului viitor. Investiția totală planificată pentru acest proiect este de aproximativ 21 de milioane de euro. În 2022, compania intenționează să crească numărul de angajați și va avea peste 400 de posturi deschise în domeniul ingineriei software și hardware.

La începutul acestui an, Bosch avea 8.800 de angajați în unitățile sale din România, cu 7,75 mai mulți decât în aceeașți perioadă a anului anterior.

Fabrica Bosch din Jucu

Investiții de peste 83 milioane euro

Fabrica Bosch Automotive Electronics din Jucu a continuat să investească în extinderea capacității sale de producție și logistică, precum și în tehnologii noi și echipamente de ultimă generație. Compania a inaugurat în 2021 o a treia hală de producție la Jucu, unde produce unități electronice de control auto – pentru airbag, pentru sisteme de camere multiple și pentru asistența la condus. Bosch a introdus roboți autonomi și automatizați în această fabrică pentru livrarea de materii prime și unelte către liniile de producție, pentru a optimiza costurile și timpul de livrare. De asemenea, fabrica a început instalarea de panouri fotovoltaice pe acoperișul halelor de producție. De la deschidere, fabrica a livrat peste 300 de milioane de piese auto clienților internaționali.

Grupul Bosch a investit în România aproximativ 410 milioane de lei (circa 83 de milioane de euro) în 2021, în principal în dezvoltarea unităților de producție pentru Soluții de mobilitate din Jucu și Blaj. Între 2005 și 2021, compania a investit aproximativ 700 de milioane de euro în România.

Colaborare cu universitățile clujene

Centrul de Inginerie din Cluj derulează în prezent trei programe de masterat și mai multe cursuri academice, în colaborare cu Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca și Universitatea Babeș-Bolyai. În plus, Bosch sprijină studenții să se familiarizeze cu diverse subiecte chiar din timpul studiilor și a creat programe personalizate precum programul de internship Working Student.

Centrul de Inginerie Bosch și fabrica din Jucu, în parteneriat cu Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, au organizat anul trecut evenimentul digital #LikeABoschExperience, în cadrul căruia peste 1.000 de studenți au avut ocazia să învețe despre cele mai noi tehnologii direct de la experții companiei.

De asemenea, începând cu anul 2013, peste 500 de elevi au beneficiat de o educație profesională orientată spre piață, prin pregătirea în domenii specifice la unitățile de producție din Blaj și Jucu, în cadrul sistemului școală duală.

Mihai Boldijar, director general al Robert Bosch S.R.L.

Afaceri de aproape 500 milioane euro

Bosch a încheiat anul fiscal 2021 cu 2,4 miliarde de lei (494 milioane de euro) în vânzări consolidate în România, înregistrând astfel o creștere de aproximativ 10% față de anul trecut. Vânzările totale nete de 8,2 miliarde de lei (1,7 miliarde de euro), inclusiv vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate au înregistrat o creștere anuală de 19%. „Creșterea vânzărilor în 2021 s-a datorat în principal extinderii operațiunilor și investițiilor noastre pe termen lung în producție, în activități de cercetare-dezvoltare și, de asemenea, în domeniul serviciilor, în urma unei strategii centrate pe tehnologie, sustenabilitate și inovare. Acest rezultat de succes al exercițiului financiar 2021 a fost posibil datorită angajamentului extraordinar și rezilienței angajaților noștri”, afirmă Mihai Boldijar.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut