Banca Transilvania, ținta atacurilor de tip psishing

Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC) şi Banca Transilvania avertizează cu privire la existenţa unei campanii de propagare a atacurilor de tip phishing, care se foloseşte de identitatea vizuală a băncii, pentru a convinge utilizatorii să-ţi ofere datele.

„Iniţiatorii campaniei frauduloase copiază elemente de brand corespondente Băncii Transilvania, pentru a crea site-uri – capcană, care vor arăta similar cu cele oficiale. Persoanele vizate de aceste mesaje sunt convinse să-şi introducă date sensibile pe aceste site-uri, prin folosirea unor tactici de inginerie socială, inclusiv mesaje alarmiste prin care cer potenţialelor victime actualizarea datelor sau validarea acestora, sub presiunea aplicării unor potenţiale sancţiuni. Atacatorii trimit astfel de mesaje aleatoriu, fără o ţintă specifică şi fără să aibă acces la o bază de date cu clienţi Banca Transilvania. Pur şi simplu, tentativele de phishing sunt transmise către email-uri din România, în speranţa că, printre ele, sunt şi adrese ale unor clienţi Banca Transilvania”, se arată într-o informare DNSC, publicată miercuri seara.

Reprezentanţii Băncii Transilvania asigură clienţii că nu vor face astfel de solicitări pe e-mail şi recomandă să contacteze telefonic serviciul clienţi (0264.594.337) atunci când apar suspiciuni.

Alternativ, se poate apela numărul de urgenţă call-center al DNSC (1911), dedicat raportării incidentelor de securitate cibernetică, sau se pot transmite sesizări la alerts@dnsc.ro.

Experţii în securitate cibernetică recomandă utilizatorilor să verifice întotdeauna adresa reală a expeditorului, chiar dacă aparent este un e-mail trimis de bancă, când se accesează link-ul pentru detalii va afişa o adresă diferită decât cea aparentă sau cea folosită în mod uzual de instituţia bancară.

„Asiguraţi-vă că sunteţi pe site-ul oficial al băncii căreia urmează să îi transmiteţi datele personale şi că cererea este una legitimă. Cu alte cuvinte, trebuie să fii cât se poate de precaut în a deschide email-urile ce par să vină de la bănci, iar dacă ai vreun dubiu, ar fi bine să suni la bancă pentru a te asigura dacă ai sau nu vreo problemă în relaţia cu instituţia bancară”, notează sursa citată.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut