Aproape 7.000 de elevi clujeni susțin Evaluarea Națională de la finalul clasei a II-a

În perioada 13-29 mai 2024, la nivelul județului Cluj, 6588 de elevi din clasele a II-a, dintre care 4699 de elevi din mediul urban și 1889 de elevi din mediul rural, vor susține evaluările specifice, la finalul clasei a II-a, informează reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Cluj într-un comunicat de presă.

Potrivit aceluiași comunicat, la nivelul municipiului Cluj-Napoca, Evaluarea Națională la finalul clasei a II-a, va fi susținută de către 3512 de elevi, din unitățile de învățământ preuniversitar de stat și private.

Luni, 13 mai 2024, elevii claselor a II-a vor susține prima probă scrisă, la limba română/ limba maternă. Marți, 14 mai 2024, vor fi evaluați din punct de vedere a competențelor de receptare a mesajelor citite, la disciplina limba română, iar miercuri, 15 mai 2024, vor fi verificați privind competențele de receptare a mesajelor citite, la limba maternă. În final, joi, 16 mai 2024, elevii claselor a II-a vor susține proba de evaluare a competențelor la disciplina matematică și științe ale naturii, iar vineri, 17 mai 2023, elevii care studiază în limba minorităților naționale vor da proba de evaluare a competențelor de receptare-producere a mesajelor scris-citite în limba română.

Rezultatele obținute de către elevi la aceste probe nu se consemnează în catalogul clasei și nu se afișează. Aceste rezultate se comunică individual fiecărui elev și părinte, și urmăresc evaluarea cunoștințelor pentru limba română, limba maternă și matematică.

Recomand cadrelor didactice și părinților să aprecieze aceste evaluări pentru relevanța lor stadială, în vederea elaborării planurilor individualizate de învăţare, acolo unde acestea se impun, deoarece aceste evaluări permit cunoașterea nivelului competenţelor dobândite de elevi până în acest moment. Totodată, au un rol diagnostic pentru cadrele didactice, care pot valorifica rezultatele la nivelul unităţii de învăţământ preuniversitar, prin măsuri specifice luate la nivelul fiecărei clase de elevi, scopul fiind acela de a optimiza progresul fiecărui elev”, a declarat Marinela Marc, inspector școlar general al IȘJ Cluj.

T.S.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut