Anul administrativ 2020, la Cluj-Napoca

Anul administrativ 2020 a stat sub semnul digitalizării multor servicii, la Cluj-Napoca, în contextul pandemiei și a însemnat totodată, schimbări majore în Consiliul Local, odată cu alegerile. Nu în ultimul rând, în anul care s-a încheiat s-au realiat câteva proiecte mari, dar, în același timp, altele au rămas restante.

USR-PLUS, în Consiliul Locsl

De departe, cel mai important eveniment care a marcat anul administrativ trecut, au fost alegerile locale. Scrutinul s-a încheiat cu surprize plăcute pentru unii, și neplăcute pentru alții. Nu este un secret că social democrații au fost măcinați, în ultima perioadă, de o serie de tensiuni, lucru care a dus, în cele din urmă la un eșec, la alegerile locale de anul trecut. PSD a trebuit să se mulțumească doar cu doi consilieri, în timp ce USR-PLUS a intrat pentru prima dată în forul local. De asemenea, UDMR a reușit să își păstreze un post de viceprimar.

Ce s-a bifat, ce a rămas restant

Municipalitatea clujeană s-a angajat, prin „Strategia de dezvoltare”, document adoptat în 2015 de Consiliul local, ca până în 2020 să ia o serie de măsuri menite să ducă la dezvoltarea infrastructurii de mobilitate în oraș.

Propunerile făcute în Strategie vizau, printre altele, o mai bună conectare a oraşului în teritoriu, decongestionarea zonei istorice și a cartierelor de locuințe, extinderea și reconfigurarea rețelei majore în zonele de urbanizare pe baza unor profile clar reglementate, interconectarea diferitelor moduri de transport şi dezvoltarea reţelei de transport în comun, dezvoltarea cu prioritate a deplasărilor pietonale și velo prin extinderea reţelei de piste de bicicliști, precum și atingerea în timp a unui sistem și a unei rețele de trafic eficiente, funcționale, neconflictuale.

În 2020, au fost bifate câteva proiecte care vizau strategia de dezvoltare, în timp ce altele au rămas restante, dar continuă. S-au făcut pași spre realizarea metroului și trenului metropolitan, transportul în comun a fost îmbunătățit, orașul s-a mai înverzit, iar o parte a centrului municipiului Cluj-Napoca și-a schimbat fața, prin modernizarea unor străzi importante. La capitolul lărgire a străzilor și la crearea de locuri în creșe, nu ne putem lăuda, însă. În continuare, traficul este sufocant pe anumite artere din oraș și în continuare, locurile în creșe sunt insuficiente. Și în ce privește modernizarea unor poduri importante s-a cam bătut pasul pe loc.

Anul trecut a stat și sub semnul ultimei etape din exercițiul financiar 2014-2021 privind implementarea proiectelor europene, iar la acest capitol, municipalitatea a pregătit inițiative importante. În toamna anului trecut, clujenii erau anunțați că se pregătesc proiecte în valoare de două miliarde de euro din fonduri europene pentru modernizarea orașului.

O nouă premieră digitală

Tot anul trecut, în cadrul procesului de digitalizare a serviciilor oferite cetățenilor, Primăria Cluj-Napoca a introdus Tichetul Albastru – o nouă procedură online având ca scop îmbunătățirea relației dintre cetățeni și funcționari. Tichetul Albastru este un serviciu de comunicare directă, la cerere, prin programare online între fiecare cetățean care are o solicitare înregistrată la Primăria Cluj-Napoca și inspectorul (personalul de execuție) care o are în operare în vederea furnizării unui răspuns și clarificarea unor aspecte privind serviciul administrativ solicitat. Acest tip de interacțiune cu personalul de execuție din cadrul Primăriei este valabil atât pentru cererile care sunt în operare, cât și pentru cele la care s-a primit un răspuns, dar se doresc anumite clarificări, în maximum 30 de zile de la comunicarea acestuia.

Birou al Primăriei, în noul sediu al Serviciului de permise

De la sfârșitul anului trecut, Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor își are activitatea în noul sediu situat în cartierul Someșeni, în clădirea Biroului Vamal de interior Cluj, strada Traian Vuia, nr.157, din Cluj-Napoca. Spațiul noului sediu este dublu ca suprafață față de vechea locație.

În incinta serviciului funcționează și ghișee aparținând Direcției de impozite și taxe locale, din cadrul Primăriei Cluj-Napoca, la care se plătesc taxele pentru declararea fiscală și radierea vehiculelor, cetățenii finalizând astfel toate demersurile într-o singură locatie, evitându-se deplasările la sediul primăriei pentru achitarea lor Pentru a facilita accesul cetățenilor la sediul serviciului s-a amenajat pentru aceștia o parcare în imediata apropiere, cu până la 100 locuri de parcare. S-a înființat o trecere de pietoni și au fost reamenajate trotuarele din zona sediului. De asemenea, a fost amplasată o stație CTP în apropiere.

Anca M. Colibășanu

Recomandat pentru dvs.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sari la conținut