ANPC Cluj a amendat cu 55.000 de lei platforma iabilet.ro

Platforma iabilet.ro a fost amendată cu 55.000 de lei pentru că nu a rambursat contravaloarea unora dintre biletele achiziţionate în cazul spectacolelor anulate, informează Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC).

„Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Cluj – cel care instrumentează reclamaţiile referitoare la platforma online iabilet.ro, la nivelul întregii ţări, începând din luna mai 2023 – a desfăşurat o acţiune de control la operatorul economic care administrează platforma. Cele 124 de reclamaţii primite de la consumatori în perioada mai 2023 – martie 2024 au semnalat nerambursarea contravalorii unora dintre biletele achiziţionate pe platforma iabilet.ro, pentru spectacole care au fost anulate”, se arată în comunicat.

Potrivit sursei citate, în urma neregulilor constatate după verificare, comisarii CJPC Cluj au aplicat următoarele sancţiuni: amenzi contravenţionale în valoare de 55.000 lei şi propunerea încetării practicii comerciale incorecte, fapt care a dus la emiterea de către preşedintele ANPC a unui Ordin de încetarea acestor practici, prin dispunerea restituirii integrale a sumelor achitate pentru evenimentele anulate la solicitarea consumatorilor, indiferent de termen.

Abaterile de la legislaţie au fost: nerestituirea comisioanelor către consumatori, în cazul anulării unor spectacole şi a rambursării contravalorii biletelor achitate, ceea ce constituie o practică comercială incorectă; ţinând cont de cele precizate pe site, consumatorii sunt obligaţi să accepte condiţiile din termenii generali, fără să aibă posibilitatea de a alege altă variantă, chiar în cazul unui termen foarte scurt de decizie, sub presiunea termenilor şi condiţiilor impuse, fiind obligaţi să le asume, prin bifarea în procesul de achiziţionare a biletului; transmiterea în spaţiul public a unor informaţii false sau inducerea în eroare sau posibilitatea inducerii în eroare a consumatorului mediu, astfel încât acesta să fie determinat sau susceptibil a fi determinat să ia o decizie de tranzacţionare, pe care altfel nu ar fi luat-o, având în vedere disponibilitatea sau artiştii consacraţi din promovarea aferentă evenimentului, care îl determină pe consumator să tranzacţioneze achiziţionarea biletului.

ANPC menţionează că, din datele furnizate de către operatorul economic, în perioada 2021-2023, au fost anulate 1.440 de spectacole, respectiv 70.703 bilete deja vândute, în valoare totală de circa 7,675 milioane de lei. De asemenea, în primele două luni ale anului 2024, au fost anulate 106 spectacole.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut