A scăzut şi producţia şi exportul de autoturisme româneşti

autoÎn primele nouă luni ale anului în curs, producţia naţională de autovehicule s-a diminuat cu 8,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, pînă la 272.396 de unităţi, în timp ce exporturile au scăzut cu 9,2%, la 244.993 de unităţi.

Datele furnizate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA) arată că, în intervalul ianuarie – septembrie al anului în curs, producţia totală de autovehicule a fost de 272.396 de unităţi, cifră în scădere cu 8,7% comparativ cu reultatele înregistrate în aceeaşi perioadă a anului trecut. Din total, 239.110 de autovehicule au fost produse de Dacia şi 33.286 de Ford. Din modelul Dacia Duster au fost fabricate cele mai multe unităţi (141.254 de automobile, creştere cu 12,6%), pe poziţiile următoare situându-se, în ordine, Dacia Sandero (39.428 de unităţi, scădere cu 11,9%), Ford B-MAX (33.286 de unităţi, scădere cu 14,2%), Dacia Logan (28.491 de unităţi, scădere cu 51,4%) şi Dacia Logan MCV (29.937 de unităţi, scădere cu 2,7%).

Dacia Duster continuă să deţină supremaţia la export

În acelaşi interval de timp, la export au plecat 244.993 de unităţi, cu 9,2% mai puţine decât cele exportate în acelaşi interval din 2015. Cel mai exportat model a continuat să fie Dacia Duster (135.046 de unităţi, creştere cu 13,1%), urmat de Dacia Sandero (33.963 de unităţi, scădere cu 15,4%), Ford B-MAX (33.269 de unităţi, scădere cu 14,2%), Logan MCV (26.828 de unităţi, scădere cu 6%) şi Dacia Logan (15.887 de unităţi, scădere cu 63,1%).

Vînzările de autoturisme sunt dominate de mărcile străine

Pe de altă parte, vânzările de autovehicule noi au crescut cu 18,6% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, până la 101.468 de unităţi, 82.147 dintre acestea fiind autoturisme (creşterea pe acest segment fiind de 17,9%). Şi topul vânzărilor este condus de marca Dacia, cu 25.090 de unităţi (creştere cu 2,2% faţă de perioada similară din 2015), urmată de Volkswagen – cu 8.533 de unităţi (creştere cu 23%), Skoda – cu 7.590 de unităţi (creştere cu 21,2%), Renault – cu 5.911 de unităţi (creştere cu 40,9%), Ford – cu 5.017 de unităţi (creştere cu 15,2%) şi Opel 3.830 de unităţi (creştere cu 45,1%). După cum se poate observa, vînzările de autoturisme străine le depăşesc semnificativ pe cele ale mărcilor autohtone.

De remarcat că APIA estimează că, la sfîrştul acestui an se va înregistra o creştere a vânzărilor de autoturisme între 10 şi 12%.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut