Pandemia a dezvoltat abilitățile culinare ale românilor

Opt din zece români (80%) susţin că, în pandemie, au ajuns să gătească frecvent acasă, în timp ce aproape un sfert (24%) şi-au făcut din nou provizii de alimente conservate.


O cercetare realizată de Foodwise Marketing arată că o treime dintre români optează, la capitolul alimentaţiei, pentru bunurile micilor producători locali, iar mai mult de un sfert dintre cei chestionaţi admit că au început să mănânce neglijent, compulsiv, în perioada izolării, dar 55% se protejează şi adaugă meniului vitamine sau suplimente alimentare.
Produsele marcă proprie din supermarketuri atrag 31% dintre români, mărcile populare sunt cumpărate mai des de 28%, iar produsele de premium sunt mai sus ca dezirabilitate pentru aproape 8% dintre respondenţi.
Pe de altă parte, aproape 14% din totalul persoanelor intervievate au decis să consume alimente cu un nivel minim de procesare, în timp ce 27% nu schimbă nimic din modul obişnuit de alimentaţie.
De asemenea, pe fondul restricţiilor ce încurajează statul mai mult acasă, peste jumătate dintre români comandă alimente şi băuturi săptămânal, bilunar sau lunar, iar aproape 8% aleg livrarea mai frecvent, de două-trei ori pe săptămână.
În acest context, supermarketurile rămân destinaţia preferată pentru achiziţia alimentelor şi ingredientelor necesare consumului, cu aproape 70% dintre opţiuni, urmate de hypermarketuri – cu 57%, şi de magazinele de cartier (42%). Totodată, mediul online ajunge la aproape 16% din preferinţe.
Studiul relevă că
6 din 10 români merg direct la raftul de unde aleg produsele cu care sunt familiarizaţi, iar aproape un sfert „vânează” preţurile avantajoase.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut