Cât va costa Park and Ride-ul de lângă aeroport?

Consilierii județeni clujeni au aprobat, ieri, în ședință ordinară, finanțarea multianuală a obiectivului de investiții „Park and Ride”

situat în municipiul Cluj-Napoca, str. Traian Vuia nr. 149-151.

Proiectul Park and Ride-ului de lângă aeroport va costa 62.306.236 lei cu TVA, alocați de la bugetul județului Cluj, pe o perioadă de 3 ani, după cum urmează: anul 2020 – suma de minim: 2 milioane lei; anul 2021 – suma de minim: 25 milioane lei; anul 2022- diferența până la valoarea obiectivului de investiții.

Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe a subliniat importanța proiectului și a arătat că forul pe care îl reprezintă este titularul proiectului, iar Primăria Cluj-Napoca este partener.

Conform inițiativei, construirea unei facilități de tip „Park and Ride” în această zonă, contribuie la sprijinirea tranziției către o economie cu emisii scăzute de dioxid de carbon, prin scăderea emisiilor de noxe provenite din transport, respectiv oferirea opțiunilor de transport alternativ prin amplasarea sa în imediata vecinătate a aeroportului.

Sens giratoriu de mare viteză

În cadrul Studiului de trafic întocmit pentru realizarea obiectivului de investiții, au fost analizate efectele implementării unui proiect de modernizare a infrastructurii și a sistemului rutier, prin redesenarea și tramei stradale și dezvoltarea de facilități locale, respectiv: amenajarea unei parcări pentru autoturisme cu număr mare de locuri, capabilă să preia întreg necesarul local; amenajarea unei facilități pentru transportul public (atât urban cât și interjudețean), atractive atât pentru pasageri cât și pentru operatori: parcaj oblic cu bretea dedicată pentru autobuze, peroane acoperite, spațiu de așteptare corespunzător; amenajarea unui număr de minim 8 peroane pentru autobuze. Alte facilități ar fi redesenarea tramei stradale și amenajarea de spații verzi, trotuare pietonale sigure și piste de bicicliști, precum și realizarea unui sens giratoriu de mare viteză („turbo-girație”) pentru facilitarea accesului in parcare a celor care vin dinspre municipiul Cluj-Napoca, dar și ieşirea pe sensul către Apahida.

„Implementarea unei facilitați de tip Park and Ride și conectarea acesteia cu liniile de transport public este de așteptat să reducă traficul în oraș pe ruta analizată, fiind mai atractiv pentru cetățeni să lase în parcare autoturismul personal și să folosească transportul public”, se mai arată în proiect.

800 de locuri de parcare

Potrivit acestuia, din punct de vedere tehnic se propune amenajarea accesului din drumul naţional – accesul a fost asigurat din strada Traian Vuia către platforma pentru staționare și către zona de autogară. Accesul în incintă se face printr-o bandă de decelerare cu lungimea de 165 m, în zona poziției km 7+200. Ieşirea din incintă se realizează prin două căi de circulaţie distincte, utilizând o bandă de accelerare cu lungimea de 100,00 m. Artera de acces în incinta zonei de staționare are 2 benzi de circulaţie cu lăţimea de 3,00 m fiecare, plus o bandă de circulaţie exclusiv pentru autobuze, cu lăţimea de 4,00 m. Ieşirea din incinta parcării se realizează prin două artere: una adiacentă terminalului, cu o bandă de circulaţie cu lăţimea de 4,00 m, care preia și traficul din fața terminalului, și cea de a doua cu o lățime de 3,00 m, la o distanță de 60 de metri de prima arteră, pe direcția către Cluj-Napoca, cu 120,00 m înainte de turbo-girație.

Totodată, se dorește amenajarea unei platforme pentru zona de parcare. Proiectul propune o platformă cu locuri de parcare, accese auto și pietonale cu dotările aferente, o stație de bike sharing cu dotările și infrastructura aferentă. Propunerea ține cont de etapizarea execuției obiectivului de investiție, prin modularea pe etape a realizării lucrărilor de execuție. Astfel, într-o primă etapă se va realiza platforma pentru zona de parcare adiacentă străzii Traian Vuia, cu 365 locuri de parcare (dintre acestea, 37 de locuri de parcare pentru persoanele cu dizabilități, 30 de locuri de parcare pentru autovehicule electrice şi hibride) şi 8 peroane de autobuze din cele 863 de locuri de parcare totale. În etapa a doua se vor realiza 490 de locuri de parcare pentru autovehicule. Pentru mijloacele de transport se vor organiza staţii echipate cu infrastructura şi dotările necesare desfășurării activităţilor specifice. Totodată, se vor amenaja spații verzi perimetral și între locurile de parcare.

Nu în ultimul rând, se mai propune amenajarea unui terminal tip autogară.

Anca M. Colibășanu

Articole din aceeasi categorie

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *