World Vision România: Încrederea copiilor în părinți a scăzut cu 14% în 2020

Pandemia și școala exclusiv în online au dus la o izolare a elevilor, care nu au mai comunicat la fel de mult cu profesorii, colegii și, din păcate, deși au locuit în aceeași casă, nici cu părinții. Pe fondul acestui sentiment de singurătate resimțit de copii, aceștia sunt mult mai vulnerabili la pericolele și modele negative din mediul online” – atenționează Fundația World Vision România.

Potrivit unui studiu realizat de Fundație în timpul pandemiei de COVID-19, peste 20% dintre copiii care trăiesc în mediul rural afirmă că sunt doar uneori sau nu sunt niciodată fericiți, iar 7% afirmă că au o viață rea. Copiii din mediul rural ori din alte categorii vulnerabile sunt, astfel „victimele perfecte ale manipulatorilor media”.

Studiul „Bunăstarea copilului din mediul rural”, derulat în 2020 de Fundația World Vision România arată că aproape o cincime din copiii de la țară nu se simt susținuți niciodată de toată familia, incluzând aici membrii familiei extinse (unchi, mătuși etc.). 6% dintre copii nu au încredere niciodată, sau doar uneori, în adulții cu care locuiesc. 8% dintre copii cred că familia nu este niciodată alături de ei când au nevoie de ajutor, iar 23% dintre ei susțin că un membru al familiei petrece timp cu ei doar uneori sau niciodată. Încrederea copiilor în părinți a scăzut cu 14% în 2020, ajungând la 79%.

„Pe acest fond, succesul public al unor personaje care insuflă și instigă la ură și care au priză la copii nu este deloc surprinzător. Pentru acești copii, principala sursă de informare despre subiecte extrem de sensibile precum violența sexuală, este Internetul (pentru o treime dintre ei), inclusiv site-urile pornografice” – arată World Vision România.

Aceeași sursă atenționează că, în plus față de reforma sistemului public de educație, este nevoie de soluții de educație nonformală pentru a combate astfel de fenomene, precum și de dezvoltarea de competențe digitale și safe internet pentru copii, încă din învățământul preșcolar.

„Ne aflăm pe o pantă periculoasă. Generațiile care se află în pragul maturizării și de care depinde viitorul țării trebuie să beneficieze de educație împotriva știrilor false, de educație civică și juridică, de educație cu privire la siguranța pe internet și bullying, inclusiv manifestările sale online. Tranziția forțată către o școală digitală înseamnă, printre altele, că trebuie să acceptăm că trăim într-o nouă realitate, la care este nevoie să ne adaptăm. Altfel, primele victime vor fi copiii fără posibilități materiale și lipsiți de apărare”, declară Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România.

M. T.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut