Undă verde „cu scântei” în Consiliul Local Cluj-Napoca, pentru centura metropolitană

Consilierii locali clujeni au aprobat, în ședința de joi, studiul de fezabilitate pentru centura metropolitană a Clujului. Săptămâna viitoare proiectul va fi însușit și de către celelalte localități limitrofe, iar ulterior va ajunge la Guvern, la Ministerul Transporturilor. Este vorba de o investiție în valoare de 1,4 miliarde euro. Cum era de așteptat, subiectul centurii a încins spiritele în Consiliul Local, între reprezentanții USR și primarul Emil Boc.

„Am aprobat documentația, iar de luni va fi trimisă guvernului, la Ministerul Transporturilor. (…)Acest proiect a plecat de la 38 de kilometri, dar acum vorbim de 42 de kilometri, acest proiect va răspunde nevoilor Clujului până în 2050, fiind un proiect de anvergură, așa cum acum 10 ani Centura Vâlcele-Apahida, Autostrada Transilvania, Bulevardul Muncii au scos traficul din oraș. Cu acest proiect vom trece la alt nivel, să asigurăm alături de tren și metrou, viitorul acestui oraș pe termen mediu și lung. Salut acest demers de excepție al Clujului, mulțumesc colegilor din primărie pentru implicare, colegilor din Florești, Apahida, Baciu, Gilău, suntem singurii din România care au atâtea proiecte comune, pe bază de asociere”, a declarat Emil Boc.

Consilierul local USR, Adriana Cristian, a cerut asigurări că acest proiect va merge înainte fără a se întâmpina „bâlbâieli” ca în cazul altor investiții importante pentru Cluj. În cadrul ședinței, proiectanții au prezentat proiectul centurii metropolitane și s-au arătat încrezători că nu vor exista probleme, ca în cazul unor investiții prcum Centura Vâlcele-Apahida.

Cum era de așteptat, la un moment dat s-a readus în discuție scoaterea acestui proiect din PNRR, iar primarul Emil Boc a precizat, încă o dată, că fostul ministru Cătălin Drulă este responsabil pentru acest lucru.

Primarul a precizat că aceste centuri sunt exclusiv atributul guvernelor României și a realizat un istoric al pașilor făcuți până în prezent pentru acest proiect atât de important. El a subliniat încă o dată, că în condițiile în care a apărut PNRR, Guvernul PNL a înțeles importanța proiectului, dar ulterior, fostul ministru Cătălin Drulă a scos „cu ranga” centura din PNRR, pentru că „acest domn nu iubește Clujul”.

Potrivit primarului, acum am fi avut măcar o parte din banii necesari proiectului, ca în cazul metroului, iar acestea sunt „realități pe bază de documente”.

Primarul Emil Boc a mai spus că acesta este un moment al adevărului, de bilanț. “Am găsit înțelegere și deschidere la domnul Grindeanu, care a promis că proiectul va face parte din prioritățile pentru noul exercițiu financiar, suntem pe locul al treilea din 11 obiective la capitolul de infrastructură”.

Dup ce și-au mai aruncat câtevasăgețipolitice, Adriana Cristian a insistat să știe care sunt măsurile ce vor fi luate, la nivel administrativ, pentru ca acest proiect să nu fie un eșec și să nu existe întârzieri.

Vă reamintim că săptămâna trecută, primarul Emil Boc anunța, că adminsitrația locală va fi în măsură să trimită la Guvernul României, la Ministerul Transporturilor în speță, toată documentația, pentru ca după aceea să fie avizată de către CNAIR, de către Comitetul interministerial, să avem hotărârea de guvern cu privire la indicatorii tehnico-economici și apoi lansarea licitației. Licitația va fi decisă de către guvern, mai exact dacă o va face guvernul sau o va încredința administrației locale. „Noi ne-am asigurat ca finanțarea să fie prinsă prin eforturile noastre politice de susținere a acestui proiect (…) am avut-o la început în PNRR, un alt ministru a scoso-o cu ranga. Pot să vă spun că e o investiție de peste un miliard de euro. Primăria Cluj are la această oră, în derulare, proiecte de peste trei miliarde de euro. Această centură care are un traseu de 42 de kilometri, drumuri de legătură de 32 de kilometri plus 26 de kilometri de bretele și noduri, plus 35 kilometri pentru piste de biciclete. Este prima și cred că cea mai importantă centură din România care are 35 de kilometri de pistă de biciclete plus cinci tunele, care ridică costurile dar ăsta e relieful Clujului…E o lucrare importantă care alături de trenul metropolitan, de metrou, de conectarea Clujului la autostradă, de pasajul de la Tăietura Turcului, toate aceste proiecte vor duce Clujul pentru următorii 30 de ani la un alt nivel”, argumenta, la sfârșitul săptămânii trecute, primarul Emil Boc.

Anca M. COLIBĂȘANU

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut