Studiu privind „starea de bine” a profesorilor

Un studiu științific privind „starea de bine a profesorilor din România” se va desfășura  în perioada martie – aprilie 2021. Inițiativa aparține programului „Profesori Fericiți pentru România” din cadrul Fundației Transylvania College, în colaborare cu dr. Gilda Scarfe, psiholog și fondator Positive Ed., în parteneriat cu Didactic.ro, Merito, SuperTeach, RBL și  Clusterul de Educație C-EDU.

Studiul se adresează cadrelor didactice din învățământul preuniversitar din toată țara și vizează „evaluarea și investigarea nivelului actual al stării de bine a profesorilor la nivel național, folosind instrumentul The Well-Being Assessment, creat în urma colaborării dintre membrii echipei «Human Flourishing Center» a Universității Harvard și cei ai programului «100 Million Healthier Lives», SUA.

„Profesorii reprezintă una dintre acele categorii profesionale care manifestă cel mai ridicat nivel de stres și epuizare. Cercetările arată că mai mult de 50% dintre profesorii începători părăsesc profesia în primii 5 ani de predare. Procesul educațional este unul foarte solicitant. Adesea, dificultățile meseriei împing profesorii dedicați în situații sociale și emoționale dificile și, în cele din urmă, duc la epuizare. Iar epuizarea fizică și emoțională, în combinație cu presiunea ridicată constantă a procesului educațional, pot fi costisitoare pentru sistemul educațional, atât din punct de vedere academic, cât și financiar” – susțin inițiatorii studiului.

M. T.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut