S.O.S.: Avioanele poluează devastator

Deasupra noastră cerul este apocaliptic. Respirăm zi de zi aer toxic

Peste 8,3 milioane de oameni mor, anual, prematur, din cauza poluării, care ucide mai multe persoane decât SIDA, tuberculoza și malaria la un loc și face de 15 ori mai multe victime decât războaiele sau alte forme de violență, relevă cel mai recent Raport al organizației Global Alliance on Health and Pollution (GAHP), înființată în comun de Banca Mondială, Comisia Europeană, ONU și ministere ale mediului și ale sănătății din peste 25 de state.

”Răsărit” de soare în Țara Hațegului

Transportul aerian este unul dintre cei mai mari poluatori, cu o galopantă creștere de emisii de Gaze cu Efect de Seră (GES), dar nu este taxat ca atare, pentru a nu micșora profiturile companiilor internaționale de zbor și a nu ”deranja” interesele miliardarilor deținători de avioane private. În ultimii trei ani, avioanele private au emis 5,3 milioane de tone de bioxid de carbon (CO2), ca urmare a numărului mare de curse efectuate. Organizația Aviației Civile Internaționale (ICAO) a prognozat că până în anul 2050 emisiile toxice cu oxizi de azot (NOx), vapori de apă, particule de sulf oxidat, funingine, pe care le produce aviația internațională, s-ar putea tripla comparativ cu 2015. În Țara Hațegului, unde nu mai sunt deloc zile cu cer senin, s-au triplat, cu certitudine. De ce este admisă o survolare nestingherită a spațiului aerian al României? Pentru că absurde reglementări ale UE impun, hazardat și dictatorial, că e posibilă orice rută în interiorul Uniunii fără permis sau autorizație, îi pofida faptului că transportul aerian internațional se bazează, pe acorduri bilaterale efective între state! Sunt evidente prejudiciile majore aduse României prin rutele browniene de transport aerian internațional. Sunt zone suprasaturate de rutele aeriene, de puzderia de culoare care brădează cerul în toate direcțiile. Zona Țării Hațegului – leagănul etnicității românești, cu monumente arhitecturale unice în patrimoniul național, dar pe zi ce trece tot mai afectate de poluarea aviatică -, este un astfel de loc pe harta țării. Sesizăm, consternați, impactul poluării masive asupra mediului. Vegetația, produsele agricole pentru care localnicii au muncit din răsputeri, pentru a avea parte de produse BIO cultivate în propriile grădini, sunt nimicite de poluanți cunoscuți și necunoscuți. Zi și noapte, cerul este acoperit de dârele lăsate de avioanele cu reacție care îl străbat. E și o poluare sonoră, prin vibrații, deranjantă în timpul nopții, când ”deasupra noastră huruie, oră de oră, motoare de avioane”, spun localnicii. Iar ziua ”nu mai avem cer senin, e înebunit de roiuri de avioane, parcă ar fi roiuri de lăcuste prădalnice”, avertizează oamenii disperați de anormalitatea insinuată în zona în care trăiesc și care trebuia să fie protejată patrimonial, nu lăsată la voia intereselor unor jalnici profitori. Insuportabil, autoritățile dorm, precum sunt obișnuite de 30 de ani.

Dimineață ”senină”?

Sumedenie de rute de transport aviatic au fost deviate și tranzitează spaţiul aerian românesc ca urmare a conflictului armat din Ucraina. A fost redus numărul zborurilor deasupra țărilor din centrul Europei, deasupra Austriei și Poloniei, și a crescut numărul zborurilor prin țările din sud-estul continentului. Concomitent, în spațiul aerian european estic, implicit românesc, se află în permanență aeronave militare, potrivit generalului Karsten Stoye, directorul cooperării civil-militare și consilier militar la Eurocontrol. Toate aceste excepții de la starea normală a lucrurilor au repercursiuni asupra sănătății populației și mediului din România.

Nu sunt cartofi din Țara Hațegului! Sunt mere afectate de poluarea aviatică!

Paradoxal, traficul din circuitele aeroporturilor europene a crescut la 61% în luna septembrie 2022 față de 2021, potrivit Consiliului Internațional al Aeroporturilor (ACI). Așadar frecvența curselor aeriene crește pe zi ce trece, precum ciupercile după ploaie, chiar dacă o aeronavă care zboară de la Madrid la Cluj-Napoca și retur generează aproximativ același nivel de emisii precum o locuință de familie, pentru încălzirea încăperilor, timp de peste două ierni extrem de geroase.

Viță de vie arsă de poluanții aviatici

Venind pe Drumul Național de la Simeria la Cluj Napoca vezi, invariabil, pe tot traseul, un cer acoperit de norii aviatici poluanți. Dârele lăsate pe cer de avioane sunt responsabile pentru 57% din impactul sectorului aviatic în privința încălzirii atmosferei, mult mai mult decât emisiile de dioxid de carbon provenite din arderea carburanților

Potrivit unui studiu publicat în revista ”Natura/Nature” de prof. univ. dr. Thomas Crowther de la Institutul Federal Elvețian de Tehnologie (Eidgenössische Technische Hochschule – ETH Zürich, Elveția), co-președinte al consiliului consultativ al Deceniului Națiunilor Unite pentru Restaurarea Ecosistemelor, ” în fiecare an constatăm pierderea a cel puțin zece miliarde de copaci deși ei sunt cea mai puternică armă în lupta împotriva schimbărilor climatice”. Omenirea este responsabilă de emiterea în atmosferă, anual, a aproximativ 30-40 de miliarde de tone de dioxid de carbon.

Liliac ars de poluanții aviatici

Dacă nu se va pune capăt acestei stări distructive, Pământul va continua să se încălzească, iar viața pe Terra nu va mai fi posibilă”. Un avion care decolează produce la fel de multe emisii toxice precum un autoturism care se deplasează 40.000 de kilometri. Aparatele de zbor Boeing, Airbus, Bombardier, Comac sau Embraer ale flotelor companiilor aeriene din întreaga lume poluează peste măsură, iar reducerea emisiilor din atmosferă este indiscutabil necesară. Motoarele care funcționează cu kerosen, benzină sau motorină emit gaze cu efect de seră și compuși toxici în atmosferă. S-a afirmat că sectorul aviației ar genera doar 13,9% din emisiile din transporturi. Te întrebi în mod just cine monitorizează în România emisiile poluante produse de avioanele companiile internaționale de zbor care au primit ”undă verde” să tranziteze după bunul plac cerul țării. Ni se spune, eronat, stupid, că procedura achiziționării de ”unități de emisii” ”compensează” poluarea masivă produsă prin activitățile aviatice!.

Revista ”Viața și Sănătatea” relatează într-un articol intitulat ”Otrava din cer – chemtrails sau dârele morții” despre urmele lăsate pe cer de ciudate avioane, urme care nu sunt de dioxid de carbon sau vapori de apă produse de arderea combustibilului de la bord, ci substanțe nocive împrăștiate în atmosferă pentru cercetări, dar toate secrete. Potrivit publicației, chemtrails sunt, în fapt, arme chimice brevetate, cu efect întârziat. Avioane necunoscute dispersează bariu, pulbere de aluminiu și chiar stronțiu-90 în straturile superioare ale atmosferei, care declanșează ”fenomene de rezonanță menite să permită folosirea sistemelor secrete de tip HAARP (High Frequency Active Auroral Reaserch Program, sistem activ la Gakona, SUA) și EISCAT (European Incoherent Scatter Scientific Association, sistem activ în Norvegia și Suedia). E vorba însă de pulverizări aeriene care induc, în timp, boli incurabile populației.

După ploaie, compuși poluanți depuși pe sol (pe folia de plastic se văd ciudate reziduuri cărămizii)

Un articol publicat de jurnalistul Cristian Terran, pe site-ul ”Conspirații și mistere”, în mai 2013, intitulat ”HAARP – De la teoria conspirației la realitate” face cunoscut faptul că ”Sistemul HAARP se bazează pe cercetările fizicianului Bernard J. Eastlund, care a dezvoltat studiile lui Nikolas Tesla, autorul unei teorii conform căreia Pământul este un conductor uriaș și sigur, dând posibilitatea organizării sistemului de telecomunicaţii. Brevetul american al lui Eastlund, ”Metodă şi aparatură pentru alterarea unei regiuni din atmosfera, ionosfera şi magnetosfera Pământului”, a fost etichetat ca secret timp de un an. Prin încălzitorul ionosferic Eastlund, radiaţia frecvenţei radio este concentrată şi focalizată într-un punct din ionosferă, trimiţându-se astfel o cantitate de energie de 1 Watt/cm3, comparativ cu alte dispozitive capabile să producă doar o milionime de Watt. „Controlul vremii este posibil, spre exemplu, prin modificarea tiparului vânturilor din atmosfera superioară. Concentraţiile de ozon și azot din atmosferă pot fi mărite artificial. Încălzitorul ionosferic de mare putere ar putea controla vremea pe principiul aflat la baza uneia dintre invenţiile lui Nikolas Tesla și anume rezonanţa care influenţează sistemele planetei. Dacă sistemul HAARP ar funcţiona la capacitate deplină, s-ar putea induce schimbarea climei unei întregi emisfere.”

Venind pe Drumul Național de la Simeria la Cluj Napoca vezi, invariabil, pe tot traseul, un cer acoperit de norii aviatici poluanți. Dârele lăsate pe cer de avioane sunt responsabile pentru 57% din impactul sectorului aviatic în privința încălzirii atmosferei, mult mai mult decât emisiile de dioxid de carbon provenite din arderea carburanților

Jurnalista Diana Scarlat, ”Jurnalul Național”: ”Dârele lăsate de avioane formează o pâclă de noxe care se transformă uneori în nori ce aduc ploi acide. După izbucnirea războiului din Ucraina, foarte multe rute de zbor s-au mutat deasupra țării noastre, dar situația era deja critică din 2019, când zburau peste o jumătate de milion de avioane pe an deasupra noastră”.

***

Gazele cu efect de seră emise de aeronave la nivel mondial au crescut cu 130% în ultimele două decenii. Conform Master Planului General de Transport al României, cel mai poluant avion este Boeing 737-300 care are o capacitate maximă de 134 de locuri. Pentru transportul acestui număr de persoane, avionul consumă 1.869 de kilograme de combustibil și produce 5.887 kilograme de emisii de dioxid de carbon. Pe locul secund se află avionul Airbus A 318, care consumă 1.724 kilograme de combustibil pentru transportul a 120 de pasageri și produce 5.430 de kilograme de emisii de CO2.

***

Aerul poluat provoacă Boala pulmonară obstructivă cronică (BPOC) – îngustare a căilor respiratorii.

Nivelurile ridicate de poluare ale aerului pot genera fibroza chistică, care afectează fie glandele din plămâni care produc mucus, fie pe cele din pancreas care produc enzime digestive.

Persoanele care suferă de afecțiuni cardiovasculare sunt expuse la accident vascular cerebral din cauza poluării aerului.

Ateroscleroza, care este o acumulare de grasimi și colesterol pe peretii arteriali (placa de aterom) apare, frecvent, în condițiile poluării aerului.

În Europa, 68% din decese sunt provocate de poluarea aerului.

Director executiv Leena Ylä-Mononen, Agenția Europeană de Mediu: ”Analizăm, pentru prima dată, impactul poluării aerului în agravarea unor boli cum ar fi astmul sau afecțiunile cardiace cronice. Calitatea vieții este afectată în multe privințe de poluarea aerului.”

Carmen FĂRCAȘIU

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut