Rezolvarea amiabilă a litigiilor bancare

Creșterea accentuată a prețurilor, războiul de lângă România și majorarea dobânzilor reprezintă motive de îngrijorare pentru românii care au luat credite bancare, iar Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) recomandă cetățenilor să anunțe banca din timp atunci când întâmpină dificultăți.

”Estimăm că va fi o creștere a numărului de clienți cu dificultăți de plată, temporar cel puțin, în perioada următoare. ”, apreciază Omer Tetik (foto stânga), CEO Banca Transilvania.

În primele trei luni din acest an, 133 consumatori au parcurs întregul proces de conciliere (depunere cerere, negociere, hotărâre finală acceptată de ambele părți) și 112 au ajuns la o înțelegere amiabilă direct cu băncile sau IFN-urile, după ce au apelat la CSALB. Față de aceeași perioadă a anului trecut, a avut loc o creștere a numărului de cazuri soluționate prin hotărâri (negocieri intermediate de conciliatorii Centrului și finalizate cu succes). Astfel, de la 82 de hotărâri existente la finalul primului trimestru din 2021, s-a ajuns la 133 hotărâri în primele trei luni ale anului în curs (creștere cu 62%). Totodată, în primele trei luni ale anului, numărul de soluționări amiabile a crescut în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut cu peste 200%.

Cetățenii din orice județ al țării pot trimite cereri către CSALB, completând un formular online direct pe site-ul www.csalb.ro. Dacă banca acceptă intrarea în procedură de conciliere / negociere este desemnat un conciliator. Totul se rezolvă amiabil, gratuit, iar înțelegerea părților are puterea unei hotărâri în instanță. Mai multe informații despre activitatea Centrului se pot obține și la telefon 021 9414 (apel cu tarif normal).

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut