Premieră în România. Autobuz cu hidrogen, testat la Cluj

Municipiul Cluj-Napoca este primul oraș din România care se pregătește să facă pasul către energia hidrogenului în transportul public.

„H2 Zero Emisii. Împreună pentru un viitor curat”. Cu acest mesaj înscris pe acoperiș, autobuzul Urbino 12 propulsat cu energie derivată din hidrogen a fost prezentat oficial, vineri, la Cluj-Napoca, urmând ca după parcurgerea procedurilor de punere în circulație, să fie testat de Compania de Transport Public(CTP).

Directorul CTP, Liviu Neag susține că autobuzul cu hidrogen constituie o noutate pentru transportul public, fiind un mijloc de transport nepoluant.

„Cred că are un viitor foarte important și va avea succes pe piața transportului public. Pe lângă faptul că nu este poluant, acest mijloc de transport răspunde tuturor cerințelor atât din punct de vedere al siguranței circulației cât și al echipării. Are podea joasă, este dotat cu camere video în interior și exterior, are trapă pentru persoanele cu dizabilități, plasme interioare și sistem de numărare a călătorilor. Cu alte cuvinte, are o dotare full”, a precizat Liviu Neag.

Directorul CTP Cluj-Napoca spune că, deocamdată, producătorii sunt în teste cu aceste autobuze, arătând că este convins că foarte repede în țările UE, inclusiv în România, vor fi puse în funcțiune astfel de mijloace de transport.

Principalele avantaje ale unui autobuz cu hidrogen includ, în special, timpul scurt de reumplere, autonomie de deplasare mai mare față de cele electrice, precum și funcționarea vehiculului cu emisii zero, fără zgomot și confort sporit pentru călători.

Conform datelor tehnice, cu o încărcare cu 37,5 kg de hidrogen(1500 litri), ce se poate face între 5 și 10 minute, autobuzul poate circula 350 de kilometri.

Autobuzul cu hidrogen nu este considerat mai periculos față de ale vehicule convenționale și se comportă ca orice alt vehicul destinat transportului public

Hidrogenul este o sursă de energie absolut curată. Singurele subproduse ale reacției chimice care au loc în celula de combustie cu hidrogen sunt căldura și aburul. Hidrogenul este stocat sub formă gazoasă, în rezervoare instalate sub acoperiș.

Municipiul Cluj-Napoca își propune ca până în 2026 flota de mijloace de transport în comun să fie în integralitate verde, fără autobuze cu combustibil tradițional.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut