Peste 9 miliarde lei pentru electrificarea căii ferate Cluj-Napoca – Episcopia Bihor

CFR SA a anunțat că a fost semnat contractul de finanţare pentru electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, valoarea contractului fiind de 9,36 miliarde de lei.

Obiectivul de investiţii, în lungime de 166,7 km, este finanţat prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), iar câştigătorii licitaţiei pentru cele patru loturi sunt: Asocierea Railworks – pentru Lotul 1, ruta Cluj Napoca – Aghireş (30,41 km), respectiv pentru Lotul 2 – pe ruta Aghireş – Poieni (36,53 km); Asocierea FCC Construccion – Gulemark – CCN, pentru Lotul 3, ruta Poieni – Aleşd (52,74 km); Asocierea Webuild Spa – Impressa Pizzarotti&C Spa – Salcef Spa, pentru Lotul 4, ruta Aleşd – Frontieră (46,74 km).

Implementarea acestui proiect presupune modernizarea a 33 de poduri feroviare şi 210 podeţe, reabilitarea a 5 tuneluri feroviare, modernizarea a 75 de treceri la nivel cu calea ferată, modernizarea staţiilor, haltelor şi a punctelor de oprire, construcţia unor clădiri noi pentru călători în staţiile Poieni, Oradea şi Hm. Ciucea, construcţia unor clădiri de exploatare / mentenanţă în staţiile Cluj-Napoca şi Oradea, şi în haltele Ciucea, Lacu Crişului şi Butan, modernizarea instalaţiilor de semnalizare / centralizare / telecomunicaţii pe întregul traseu şi montarea de bariere automate la trecerile la nivel, implementarea sistemului european de management al traficului (ERMS) pe întregul tronson și lucrări pentru protecţia mediului.
După finalizarea lucrărilor, viteza maximă de circulaţie pe linia de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor va ajunge la 160 km/h.
Conform CFR SA, scopul acestui proiect este reducerea timpului de călătorie şi creşterea vitezei medii de deplasare, îmbunătăţirea condiţiilor de siguranţă a traficului feroviar, îmbunătăţirea conectivităţii reţelei feroviare, reducerea la minimum a impactului negativ asupra mediului (traversări de arii protejate, schimbări de categorii de folosinţă a terenului, riscul privind schimbări climatice). De asemenea, se are în vedere asigurarea interoperabilităţii, în special în ceea ce priveşte sarcina pe osie (22,5 tone), gabaritul de încărcare C, lungimea liniilor din staţie şi facilităţi pentru persoane cu mobilitate redusă. În plus, vor fi asigurate confortul şi siguranţa pasagerilor, prin montarea sistemelor de sonorizare şi avizare a publicului călător, tele-afişaj pentru informare, sisteme de supraveghere video, montare instalaţii de telecomunicaţii digitale, echipamente pentru aplicaţii informatice, instalaţii de radiocomunicaţii şi cablu subteran de fibră optică.
Linia de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor se află pe Coridorul de Vest al reţelei feroviare TEN-T Core şi beneficiază de cea mai mare finanţare din PNRR, fiind inclusă şi în Planul investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut