Peste 2 miliarde lei pentru electrificarea căii ferate Poieni – Aleşd

CFR SA a anunțat că au fost desemnați și câştigătorii licitaţiei pentru proiectarea şi execuţia electrificării şi modernizării infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe secţiunile Poieni-Aleşd (lotul 3) şi Aleşd-Frontieră.

Obiectivul general al investiţiei este electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră (166,2 km) pentru creşterea numărului de pasageri şi a volumului de mărfuri transportate, precum şi îndeplinirea următoarelor: * creşterea vitezei de circulaţie între 120 km/h şi 160 km/h, pe întregul tronson * modernizarea staţiilor (inclusiv haltele) * modernizarea clădirilor staţiilor, inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor * modernizare poduri, podeţe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătăţirea terasamentelor * facilităţi pentru persoanele cu dizabilităţi * montarea de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a zgomotului * construcţia drumurilor de întreţinere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice) * modernizarea instalaţiilor de electrificare (25 kV) pe tot tronsonul * maximizarea capacităţii de tranzit * asigurarea interoperabilităţii prin implementarea STI, în special în ceea ce priveşte sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare, lungimea liniilor din staţii şi halte * instalaţii de centralizare electronică noi, în staţii, şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS * modernizarea echipamentului de telecomunicaţii.

Pentru secţiunea Poieni – Aleşd (lotul 3) căștigătoare este oferta Asocierii FCC Construccion – Gulermak – CCN lot 3 Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor, cu valoarea de 2,117 miliarde lei, fără TVA, iar pentru secţiunea Aleşd – Frontieră Ungaria (lotul 4) câștigătoare este oferta Asocierii Webuild SPA – Impresa Pizzarotti & C SPA – Salcef SPA, cu valoarea de 2,417 miliarde lei, fără TVA.
Cele două contracte urmează a fi încheiate şi semnate de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii. Durata de implementare a fiecărui contract este de 42 de luni pentru proiectare şi execuţia lucrărilor. Finanţarea este asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR).

Reamintim că în această săptămână a fost desemnată și câștigătoarea contractului pentru electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Aghireş (lotul 1) – Asocierea Railworks, care a depus o ofertă de 1.611.475.802,43 lei lei, fără TVA.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut