Pandemia a tăiat aproape o treime din piața clujeană de mâncare gătită

În cinci dintre cele mai mari oraşe din ţară – Cluj-Napoca, Bucureşti, Timişoara, Iaşi şi Braşov – valoarea totală a pieţei de mâncare gătită şi băuturi a fost de 10,32 miliarde de lei în 2020, în scădere cu 29% faţă de 2019.

Studiul National Foodservice Research, realizat de Hospitality Culture Institute, arată că 47% din piaţa de mâncare gătită este generată, în prezent, de servicii de livrare utilizate de 9 din 10 respondenţi din marile oraşe din ţară. Aproape două treimi (63%) dintre cei care au comandat mâncare cel puţin o dată în ultimele 6 luni au făcut-o pentru acasă, în timp ce doar 17% la locul de muncă, iar pentru următoarele 6 luni nu se preconizează o scădere a comenzilor prin servicii de delivery.

Privind comportamentul consumatorilor faţă de măsurile de prevenţie împotriva COVID-19, cât şi a estimărilor asupra veniturilor, 40% dintre cei intervievaţi au declarat că bugetul pentru a mânca în oraş a scăzut în ultimul an.

La nivelul oraşelor mari, valoarea totală anuală a pieţei de mâncare gătită şi băuturi (restaurante standard, fast-food, cantine, pub-uri şi supermarketuri) a ajuns, în 2020, la 10,32 miliarde de lei, cu 29% sub ceea ce se s-a înregistrat în anul anterior, respectiv 14,1 miliarde de lei. Cele cinci oraşe reprezintă 60% din total piaţă, ceea ce duce industria ospitalităţii la o valoare de 17 miliarde de lei, în anul 2020, se precizează în studiul citat.

Hospitality Culture Institute, primul institut independent de cercetare, training şi consultanţă din România care studiază piaţa şi trendurile din HoReCa, reuneşte lideri din domeniu, profesionişti din diverse industrii, arhitecţi, reprezentanţi media, antreprenori şi manageri.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut