„Nu haina face pe om…”

…Ci salopeta!” Cea de-a doua reprezentație a spectacolului Intervenții Pichard”, adaptare de Mihai-Florian Nițu după Pauline Daumale, o producție a Asociației Culturale Top Art N&A Cluj-Napoca sub auspiciile Teatrului Național Cluj-Napoca, a umplut din nou studioul Euphorion sâmbătă seara.

Într-un decor de sufragerie ce se vrea a fi cu pretenții (iar o scurgere de la chiuvetă strică fasonul într-un moment nepotrivit), două doamne își întâmpină publicul pe când acesta intră în sală, trasând deslușit, de la bun început, contrastul dintre lumile cărora le aparțin: una este instalatorul Alexandre Pichard -în fapt, Alexandra Pichard, mascându-și feminitatea prin acest nume bărbătesc menit să inspire încredere clienților- (Narcisa Pintea), iar cealaltă este Hortense (Ileana Negru), aspirantă la statutul de soție a lui Charles, ambasadorul Franței din Paris”.

Întâmplarea face că noaptea de Anul Nou le găsește împreună, de nevoie, într-o nefericită ipostază de a fi fost părăsite de cei pe care îi iubesc. Au lucruri în comun și lucruri care le separă. Ambele ar fi trebuit să petreacă ajunul Noului An în compania unui diplomat (Hortense alături de Charles, iar Alexandra și soțul ei Jackie la dineu cu ministrul de externe), dat viața ia o cu totul altă turnură, se pare. Deși fiecare are un țel căruia i se dedică (Hortense este un fel de epicureu rafinat, iar Alexandre își iubește munca sa înainte de toate”, Intervenții Pichard fiind o afacere moștenită în familie), în fața iubirii apar vulnerabile în egală măsură. Totuși, Alexandre este cea care rămâne ancorată în realitate, spre deosebire de madame Hortense, ce se lansează în explicații idealiste menite să compenseze lipsa mult așteptatului Charles și chiar se lasă pradă delirului.

Cele două doamne – în producția care îl aduce în fața publicului pe Mihai-Florian Nițu, actor al Naționalului clujean, pentru prima dată în ipostaza de regizor – întrețin suspansul și buna dispoziție prin trecerile de la comic la ridicol și chiar tragic, într-un joc al măștilor, în care rolurile inițiale se multiplică surprinzător.

Un spectacol care ține cu sufletul la gură, în așteptarea deznodământului, cu răsturnări de situație și inserții audio bine programate. Merită reamintiți cei care și-au adus aportul la succesul acestei producții – asistent regie Mihaela Moraru, sound design Pompilius Onofrei, light design Jenel Moldovan, costume „Atelier Atipic”.

Iulia GHIDIU

Foto: Nicu Cherciu

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut