Noi tentative de fraudă în mediul online

Infractorii cibernetici continuă campaniile frauduloase în mediul online care se folosesc de identitatea vizuală a unor servicii de curierat.

Cred că nu sunt puțini cei care, în ultima vreme, au primit mesaje prin email sau sms despre sosirea unor colete despre care nu știau nimic sau pe care nu le-au comandat. Ceva de genul: „Poșta Română (link) va anunta ca expedierea dumneavoastra inca asteapta instructiuni din partea dumneavoastra. Va rugam sa confirmați plata taxelor de livrare (8,20 lei). Data estimata de livrare este luni 20 februarie. Pentru a confirma expedierea pachetului dvs faceți click aici (link). Veți primi un email sau un sms când expedierea dvs ajunge la punctul de livrare (link). La momentul retragerii vi se va solicita un act de identitate”.

Sunt noi tentative de fraudă – avertizează Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC), care recomandă cetățenilor ca, în cazul în care în această perioadă primesc o notificare despre sosirea unui colet pe care nu l-au comandat, să fie vigilenți și să analizeze cu atenție informațiile primite, înainte de a face o acțiune ce ar putea duce la infectarea dispozitivului sau la pierderea unor date sensibile.

„Evitați accesarea link-urilor sau atașamentelor din mesaje nesolicitate venite din surse necunoscute. Nu accesați link-ul sau atașamentul, doar din curiozitate, dacă știți că nu urmează să primiți un colet. Puteți face o verificare suplimentară contactând compania pe un canal de comunicare diferit, utilizând informațiile de la secțiunea CONTACT de site-ul lor oficial. Evitați furnizarea de date personale, date financiare sau date de autentificare după redirecționarea pe astfel de site-uri și verificați mereu în browser-ul de internet că sunteți pe un canal de comunicare oficial! Spre exemplu, un site de #phishing are o denumire extrem de apropiată de Compania Națională Poșta Română (post-romana[.]web[.]app), ceea ce ar putea duce în eroare potențialele victime care citesc în grabă adresa site-ului pe care sunt redirecționați. Analizați cu atenție corectitudinea gramaticală și de exprimare a textului în limba română! Uneori apar greșeli ce pot fi indicii ale unei capcane. Spre exemplu, într-un caz atacatorii au tradus greșit «adresa» («abordare»), iar la secțiunea dedicată codului poștal apare varianta la plural – «codurile poștale»” – atenționează DNSC.

Cetățenii sunt sfătuiți să verifice mereu adresa expeditorului din sursa mesajului primit, întrucât de multe ori atacatorii maschează numele real.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut