Micii fermieri clujeni speră ca pandemia să le dubleze afacerile

Producătorii de legume, fructe şi produse tradiţionale din Food Hub, proiect care include și mici antreprenori din Cluj, estimează că vor înregistra în acest an vânzări de circa 600.000 de dolari, aproape dublu comparativ cu 2019, creşterea fiind susţinută de comenzile online generate de pandemie.


Food Hub este un program lansat de Romanian American-Foundation
(RAF) în 2017 după modele similare din zonele Philadelphia şi New York, și constă în finanţare şi training a patru centre (food hub-uri) care colectează şi comercializează produsele micilor antreprenori agricoli din Cluj-Napoca, Bucovina, Iaşi şi Odorheiul Secuiesc. Fiecare hub este o întreprindere socială coordonată de câte un ONG, iar întregul program este îndrumat de Fundaţiei Civitas pentru Societatea Civilă din Cluj-Napoca.
Cele patru hub-uri se numesc Nod Verde (Cluj-Napoca), Cumsecade / HelyenvalĂł (Odorheiu Secuiesc), Roade şi Merinde (Iaşi) şi Nord Natural (Bucovina) şi integrează
circa 1.200 de producători: cultivatori de fructe şi legume, producători de alimente tradiţionale pe bază de lapte, carne, fructe şi legume, majoritatea antreprenori tineri, până în 45 – 50 de ani. Din acest an, fiecare food hub are şi magazin online şi fizic, mai puţin cel din Cluj, care ia în considerare deschiderea unui magazin fizic în perioada următoare.

Investiţia în program este de aproximativ 1,5 milioane de dolari: 1,1 milioane de dolari alocaţi în perioada 2017-2019, pentru anii 2020-2022 fiind alocaţi circa 0,4 milioane de dolari. RAF nu finanţează direct fermierii, ci fundaţiile care coordonează hub-urile. Toate food hub-urile funcţionează ca SRL-uri, cu acţionari unici ONG-urile care le-au înfiinţat.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut