Legile Educației, „în vizorul” USR Cluj

Reprezentanții USR au organizat joi seară, la Cluj-Napoca, o dezbatere pe tema legilor Educației. Aceasta a fost centrată pe segmentul universitar și a fost moderată de senatorul USR de Cluj, Cristian Bordei. La discuții au participat, alături de parlametari USR, și specialiști din mediul academic. Anterior acestei dezbateri, parlamentarii USR Cluj au prezentat, într-o conferință de presă, prioritățile pe care le au în vedere în ceea ce privește domeniul învățământului și au criticat dur proiectele de legi ale Educației, așa cum au fost ele concepute în timpul ministrului Sorin Cîmpeanu.

Deputatul Oana Murariu va avea în vedere, printre altele, să nu se facă politică în școli. Ea a subliniat că momentan nu există sancțiuni contravenționale pentru acest fenomen at\t de grav, si în acest sens, trebuie luate măsuri.

Deputatul Viorel Băltărețu a criticat, la rândul său, proiectele legilor Educației, cărora, a spus el, le-au fost aduse aproximativ 9000 de amendamente. El le-a asemănat cu un proiect de casă, la care există 9000 de probleme. Tocmai de aceea, în opinia sa, e mai ușor să refaci proiectul, decât să îl peticești pe la colțuri. „Aș lua acel proiect și l-aș arunca la gunoi, mi-aș angaja profesioniști și aș face unul complet nou, Nu m-aș muta într-o casă după un proiect care are 9000 de probleme”, a spus el.

Prezent la dezbatere și la conferința de presă, senatorul Ștefan Pălărie, membru în Comisia pentru învățământ, știință, tineret și sport din cadrul Senatului l-a „taxat”, și el, pe fostul ministru al Educației, care a demisionat după ce a fost implicat într-un scandal de plagiat. De asemenea, parlamentarul a criticat la rândul său, cele două legi, despre care a spus că politizează, iar un minus foarte grav se referă la desființarea CNATDCU. În deschiderea dezbaterii, el a subliniat că legea care vizează mediul universitar trebuie să fie astfel concepută încât să fie centrată pe student, și de asemenea, trebuie avut în vedere criteriul performanței in cercetare.

Vă reamintim că săptămâna trecută, USR a cerut retragerea proiectelor celor două legi și refacerea lor. USR remarca faptul că “nici România Educată, nici proiectele de legi ale educației nu sunt bazate pe studii și nu au primit susținere și acord social”. “Riscul cel mai mare, după plecarea lui Sorin Cîmpeanu de la cârma ministerului (…) este dat de accelerarea procesului de adoptare a celor două propuneri de legi ale educației păstorite de acesta, reflectând doar satisfacerea intereselor de clan din învățământ, la toate nivelurile”, mai subliniau reprezentanții USR.

După ce ministrul Educației Ligia Deca și-a anunțat obiectivele, USR a cerut un bilanț pe temele mari din educație, pentru a stabili “unde suntem și unde vrem să ajungem”.

USR a identificat mai multe probleme cu nu au fost rezolvate sau atinse în proiectele de legi propuse de Cîmpeanu, cum ar fi: Programul ”Masă Caldă” care este în continuare la stadiul de pilot, naveta elevilor decontată insuficient, învățarea remedială care trebuie să fie obligatorie sau depolitizarea învățământului.

Anca M. COLIBĂȘANU

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut