Întâlnire virtuală de proiect Erasmus+

Colegiul Tehnic de Transporturi Transilvania, din Cluj-Napoca, este partener într-un proiect Erasmus+, intitulat „Patrimoines: s’engager au présent pour sauver l’avenir!”.

Proiectul, cu o durată de desfășurare de peste doi ani, între 2018 și 2021, este inițiat de Lycée Polyvalent de l’Édit, Rousillon, Franța. Limba de desfășurare a proiectului este, așadar, franceza, iar tema sa – conservarea patrimoniului – a fost analizată și ilustrată, cu exemple din patria fiecăruia, de partenerii din Spania, Italia, Bulgaria, România și Franța (Normandia), de-a lungul mai multor întâlniri de proiect. Instituțiile partenere sunt: SOU Dimcho Debelianov (Bulgaria), IES El Chaparil (Spania), IISS Quintiliano (Italia), Collège Jeanne d’Arc (Franța), Colegiul Tehnic de Transporturi Transilvania, Cluj-Napoca, și Lycée Polyvalent de l’Édit (Franța).

Din cauza situației pandemice, ultimele două întâlniri din cadrul proiectului, cea din noiembrie 2020, găzduită de Colegiul Tehnic de Transporturi Transilvania, și cea de la sfârșitul lunii ianuarie a.c., desfășurată la Rousillon, au avut loc online. A fost, bineînțeles, o provocare, în contextul unei situații fără un precedent care să fi stabilit niște direcții de urmat. Cu toate acestea, activitățile inedite ale proiectului s-au desfășurat impecabil, într-un climat de bună colaborare și implicare entuziastă din partea tuturor instituțiilor participante.

Din partea Colegiului Tehnic de Transporturi Transilvania au participat prof. de lb. franceză Laura Teșa (coordonatoarea proiectului) și prof. Adela Nistor (lb. și lit. română). Elevii implicați în activități sunt Dragoș Ardelean, Alin Basalic (clasa a XI-a A) și Ana Vlasov, Darius Anghel și Andrei Mureșan (clasa a XI-a B).

În prima zi a întâlnirii finale, activitățile au început cu prezentarea, de către echipa liceului organizator, a unui film realizat de elevi, despre orașul Rousillon și împrejurimile acestuia. În continuare, fiecare delegație s-a prezentat, printr-o modalitate preferată: afiș, poster, video. Apoi, au fost constituite grupele de lucru internaționale, alcătuite din 4-5 elevi, care au învățat cum se scrie un discurs, care sunt tehnicile specifice utilizate și felul cum trebuie prezentat în fața unui auditoriu.

Ziua a doua a fost dedicată artei de a-ți controla corpul și vocea în cadrul unui discurs, formare asigurată de comediantul Bernard Rozet. Apoi, grupele de elevi au avut drept sarcină scrierea unui discurs de 10 minute.

În cea de-a treia zi activitățile desfășurate au vizat descoperirea patrimoniului natural și cultural al regiunii EBER (între Bièvre și Rhône) și de la Lyon la Roussillon (artizanat, specialități culinare, vinuri și podgorii). Apoi a avut loc un concurs de tip quiz-show, pe tema modalităților de protejare a obiectivelor de patrimoniu, câștigătoare fiind echipa din România.

În cea de-a patra zi a avut loc un atelier de scriere și prezentare a unui discurs, iar în ultima zi s-au acordat diplome participanților și s-a făcut evaluarea activităților proiectului, printr-un quiz.

Această întâlnire a încheiat cu succes cei doi ani și jumătate de muncă intensă și experiențe de neuitat. Discursurile pe care elevii școlilor partenere au reușit să le susțină reușesc să reflecte tot ceea ce aceștia au simțit și învățat pe parcursul proiectului. Ele reprezintă un angajament din partea fiecărui membru al echipelor implicate în proiect, un angajament că munca lor, a tuturor, va continua și după ce acest proiect se va încheia.

Experiența participării la acest proiect rămâne una deosebită, iar elevii și profesorii implicați s-au simțit îmbogățiți atât spiritual, cât și cultural. Și, de ce nu, s-au pus astfel bazele unei colaborări viitoare.

Istoria acestui proiect și toate activitățiile desfășurate de-a lungul anilor pot fi descoperite pe pagina de facebook a proiectului, www.facebook.com/ErasmusPatrimoines/ sau pe site-ul  https://patrimoinenaturel.jimdofree.com.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut