Înmatriculările auto pe timpul COVID în județul Cluj

Activitățile desfășurate anul trecut de Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor Cluj au adus bugetului de stat venituri de peste 4,7 milioane de lei.

Potrivit analizei activității Prefecturii Cluj din anul 2021, operațiunile compartimentului Înmatriculări au fost distribuită pe șase ghișee, existând posibilitatea deschiderii și celui de-al șaptelea, dacă resursa umană ar fi fost cea corespunzătoare, raportată la solicitările cetățenilor. Astfel, un ghișeu a fost destinat eliberării înspre proprietari a numerelor definitive, certificatelor de înmatriculare și a cărților de identitate. Celelalte ghișee sunt destinate atribuirii de autorizații de circulație provizorii, primirii documentelor pentru efectuarea radierilor și a înmatriculărilor, preschimbarea certificatelor de înmatriculare care au suferit modificări, cu planificarea on-line pentru prestarea acestor activități specifice de înmatriculare.

Transformând activitatea compartimentului în date statistice, au rezultat următoarele cifre: radieri efectuate 45866, înmatriculări efectuate 64.476; autorizații de circulație provizorii 31534; certificate de înmatriculare de probe 52. Sumele rezultate din valorificarea plăcilor și operațiunilor de înmatriculare: 4.754.212 lei.

Analizând numărul radierilor și cel al înmatriculărilor reiese că anul trecut parcul auto al județului Cluj a crescut cu 18.610 autovehicule.

Activitatea de introducere a datelor specifice certificatelor de înmatriculare a fost preluată în totalitate de lucrătorii din ghișeele de înmatriculare, operațiunea executându-se cu solicitantul în față. În vederea soluționării optime a solicitărilor cetățenilor, pentru operațiunile pe care le efectuează compartimentul de înmatriculare a vehiculelor, lucrătorii acestuia și-au propus ca pe viitor să mențină aceleași standarde de calitate și unde este posibil chiar să îmbunătățească și calitatea actului de deservire, deoarece unul dintre criteriile de apreciere a muncii noastre este timpul de deservire a publicului”, conchid reprezentanții Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor Cluj.

Și Serviciul Public Comunitar pentru Eliberarea și Evidența Pașapoartelor a avut anul trecut o activitate extrem de încărcată. Astfel, angajații acestui serviciu au trebuit să elibereze 49558 paşapoarte, cu 27.032 mai mult faţă de anul 2020.

La ambasadele și consulatele României din străinătate au fost depuse cereri pentru eliberarea pașapoartelor simple electronice, acestea însumând un număr de 8414, cereri care au fost validate și aprobate de către lucrătorii din cadrul serviciului clujean.

Totodată, au fost sancţionate cu amendă contravenţională un număr de 292 persoane ca urmare a declarării pierderii sau deteriorării paşapoartelor, valoarea amenzilor, ridicându-se la 8875 de lei.

În perioada analizată, au existat 13 persoane cărora le-a fost aprobată la cerere renunțarea la cetățenia română. În ce privește pe cetățenii români cu domiciliul în străinătate, 370 (247) de persoane și-au restabilit domiciliul în România.

La capitolul fond funciar, Prefectura Cluj a validat 254 dosare de retrocedare însumând o suprafață totală de 537,1352 ha teren, din care 511,2828 ha teren cu destinație agricolă și neagricolă, respectiv 25,8524 ha teren cu destinație forestieră.

C.P.

 

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut