Benzinăriile MOL din Cluj-Napoca și-ar putea pierde banii făcuți din majorarea prețurilor

Direcția Generală Antifraudă Fiscală (DGAF), din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) a început o verificare a pieței combustibilului din România, la solicitarea prim-ministrului Nicolae Ciucă.

În urma creșterii nejustificate a prețurilor la carburanți, echipele DGAF, alături de comisari din cadrul ANPC și reprezentanți ai Consiliului Concurenței, vor verifica întreg lanțul comercial: stațiile de vânzare a carburanților, distribuitorii en-gros, antrepozitele fiscale, precum și companiile implicate. Inițial, controalele vor fi făcute de 100 de echipe, în toată țara.

Horia Constantinescu, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor a afirmat că se are în vedere confiscarea veniturilor realizate de benzinării în urma comercializării cu ”preţuri artificial mărite şi aplicarea de sancţiuni cuprinse între 2.000 şi 100.000 de lei”. „Luăm în calcul sancţionarea pentru o practică incorectă comercială şi emitere de decizie pentru fiecare dintre aceştia (benzinari – n.r.). Analizăm dacă unii dintre comercianţi au majorat preţurile doar pentru că au făcut-o şi ceilalţi. În opinia mea profană am putea vorbi despre o structură sau o iniţiativă de tip cartelar, pentru că nu există nicio justificare dacă vecinul a majorat preţul să o faci şi tu numai în încercarea de a o obţine un profit suplimentar. Dacă acest lucru se va confirma, luăm în calcul, împreună cu colegii de la ANAF, confiscarea veniturilor realizate în urma comercializării cu preţuri artificial mărite şi trimiterea acestora către bugetul de stat. Cred că această sancţiune complementară este mai dură decât aceea de a aplica o sancţiune cuprinsă între 2.000 şi 100.000 de lei, pe care cu siguranţă, dacă vom consta abateri, o vom aplica, la absolut toate punctele controlate”, a afirmat Constantinescu, citat de Agerpres.

El a mai afirmat că atât timp cât existau stocuri achiziţionate de combustibili, nu se justifică în niciun fel creşterea preţurilor. „Proprietarii benzinăriilor riscă în condiţiile în care nu au fost justificate în niciun fel majorările de preţuri. (…) Avem acţiuni la nivel naţional, la sediul MOL din Cluj-Napoca”, a spus Horia Constantinescu.

Pe de altă parte, MOL România a afirmat că ”practică o politică comercială corectă şi transparentă, aliniată tuturor prevederilor legale în vigoare”, și că are două modele de operare, staţiile proprii şi staţiile MOL Partener, în regim de franciză, care vând carburanţi MOL (au statutul de competitori direcţi pentru staţiile proprii) şi au o politică comercială proprie, în care MOL nu intervine.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut