Dacia domină piața auto românească. Marca națională conduce și topul vânzărilor la ”electrice”

Deși acum doar numele ar mai justifica denumirea de ”marcă națională”, Dacia a rămas în sufletul românilor și după perioada comunistă, situîndu-se pe în continuare prima poziție în clasamentul vânzărilor de autoturisme din țara noastră.

Raportul preț-calitate și fiabilitatea rezonabilă a automobilelor produse la Pitești, elemente la care se adaugă și spiritul tradiționalist al românilor, continuă să mențină Dacia în topul achizițiilor de automobile din țara noastră. Astfel dacă modelele Logan și Duster se clasează de multă vreme, în clasele din care fac parte, pe prima poziție a preferințelor rămânilor, a venit și rândul ca primul automobil electric produs în țara noastră să fure inimile românilor.

Astfel, conform datelor prezentate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), clasamentul primelor 10 mărci (autoturisme + autovehicule comerciale) din România este condus în continuare, după primele șapte luni din acest an, de către Dacia (cu 20.124 unități), urmată de Ford (cu 7.070 unități), Toyota (cu 6.112 unități), Renault (cu 5.744 unități), Hyundai (cu 5.612 unități), Volkswagen (cu 5.036 unități), Skoda (cu 4.839 unități), Mercedes Benz (cu 4.168 unități), Peugeot (cu 2.477 unități) și BMW (cu 1.696 unități).

Mai mult decât atât, Dacia conduce și clasamentul vânzărilor de mașini electrice, situându-se categoric pe prima poziție, cu 2.982 de unități comercializate, departe de ocupantele pozițiilor următoare: Volkswagen – 458 unități, Tesla – 425, Hyundai – 357, respectiv Mercedes Benz – 187. De altfel, conform APIA, modelul Dacia Spring, lansat în 2021, conduce și la capitolul creștere a vînzărilor față de anul anterior, cu o majorare de 45 ori față de aceeaşi perioadă a anului precedent, marca românească fiind urmată de Tesla Model 3 – cu o creștere de 17 ori față de 2021, Hyundai Kona – în creștere cu 196,8%, Volkswagen e-UP! – majorare cu 44,9% și Renault Zoe – în creștere cu 55,9%.

Să mai observăm doar că autoturismele “electrificate“ (electrice 100% și hibride plugin, precum și cele full hybrid, care dețin şi propulsie electrică fără încărcare din sursă externă) au o creștere de 106,4% a vînzărilor, ajungând o cotă de piață de 20,7%, peste cea a motoarelor diesel – cotă de 14,1% din total. Piața autohtonă este dominată în continuare de motorizările pe benzină, care au avut o creştere de 10,1% față de perioada similară din 2021, ajungând la o pondere de 65,3%.

V. D.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut