Concursurile pentru inspectori și directori – „un imperativ pentru școala românească”

Având în vedere că, anul trecut, Ministerul Educației a suspendat  concursurile pentru ocuparea posturilor de directori și inspectori școlari, Consiliul Național al Elevilor atrage atenția asupra necesității desfășurării acestor concursuri în anul școlar curent, „pentru a evita numirile de la centru, care nu țin cont de adevăratele competențe manageriale ale candidaților”.

Consiliul Național al Elevilor solicită organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor de inspectori școlari și de directori, care să evalueze „în mod obiectiv, cu adevărat”, abilitățile specifice necesare pentru ocuparea unui astfel de post, astfel încât  detașările „în interesul învățământului” să nu mai reprezinte o practică des întâlnită. „Aceste concursuri reprezintă, în esență, singura modalitate prin care funcțiile publice de conducere din sistemul educațional local pot fi ocupate în mod corect, de către persoane  capabile să managerieze în mod eficient, deschis și participativ o unitate de învățământ sau, după caz, un inspectorat școlar”- consideră CNE.

În plus, CNE consideră că este imperioasă includerea reprezentanților elevilor în calitate de observatori în comisiile de concurs pentru ocuparea funcțiilor de director și inspector școlar general, pentru a asigura transparența acestui proces,apreciind că în lipsa unor observatori independenți, „integritatea întregului proces poate fi pusă cu ușurință sub semnul întrebării”.

„În ultima perioadă, am văzut cu toții din ce în ce mai multe numiri și detașări în  funcțiile de directori și inspectori școlari, cele mai multe dintre ele făcute în mod  netransparent și ignorând cu desăvârșire nevoile reale ale comunităților școlare afectate” – spune Rareș Voicu, președintele Consiliului Național al Elevilor acesta solicită Ministerului Educației demararea procedurilor necesare organizării examenului pentru ocuparea acestor funcții și includerea reprezentanților elevilor în comisiile de concurs, în calitate de observatori independenți. „Doar așa vom putea vorbi despre un proces transparent, ce va avea drept produs finit o nouă generație de manageri școlari, aleși în mod deschis, pe baza competențelor pe care le au” – declară Rareș Voicu.

M. T.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut