Compania de Transport Cluj-Napoca, în topul tranzacțiilor online

O companie care furnizază o aplicație financiară plasează Compania de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca în topul comarcianților cărora le-au fost achitate serviciile prin tranzacții online.

În 2022, românii au făcut 203 milioane de tranzacții, cu 90% mai multe decât în 2021, cu aplicația oferită de Revolut pentru achiziția de bunuri și servicii. Cei mai mulți bani au fost cheltuiți la shopping (18% din total), pentru divertisment (18%), în supermarketurile și magazinele alimentare (14%). In topul creșterilor după numărul de tranzacții față de 2021 s-au aflat categoriile: divertisment (creștere cu 37%), cumpărături/ shopping (cu 34%), restaurante (cu 33%).

Valoarea medie a cheltuielilor făcute pe parcursul anului trecut, de un utilizator mediu, a fost de 2.181 de euro, iar valoarea medie a unei tranzacții a fost de 18,3 euro. Cheltuielile au mers pe divertisment – 749 de euro/an, turism – 530 de euro/ an, shopping – 500 euro/ an, alimente și produse de larg consum – 375 euro/ an, restaurante, baruri, cafenele – 338 euro/ an, transport – 298 euro/ an și utilități – 246 euro/ an. Cei mai puțini bani au mers către sănătate – 191 de euro/ an.

Românii au lăsat cei mai mulți bani în magazinele alimentare și în supermarketuri, unde au efectuat și cele mai multe tranzacții, și au cheltuit, în medie, 10 euro/ client/ tranzacție. De asemenea, un român a plătit, în medie, 40 de euro/ tranzacție pentru achiziții din magazine de articole vestimentare, 19 euro/ tranzacție în benzinării, 16 euro/ tranzacție în restaurante, baruri, cafenele, 15 euro/ tranzacție pentru telecomunicații, 14 euro/ tranzacție în farmacii, 10 euro/ tranzacție în fast-food-uri.

Românii au mai plătit astfel servicii de taximetrie și car-sharing (12 milioane de tranzacții), bilete pentru servicii de transport în comun (autobuz, metrou, ferry – 9,4 milioane de tranzacții), servicii de livrare mâncare (5,3 milioane tranzacții), produse de panificație și brutărie (3,2 milioane tranzacții), telecomunicații (3 milioane de tranzacții), produse digitale de divertisment – cărți, muzică, filme, conținuturi media (2,4 milioane de tranzacții).

În topul comercianților după numărul de tranzacții realizate, pe primul loc se află Bolt (peste 3,3 milioane tranzacții), urmat de Uber (3,3 milioane tranzacții), Apple (3,1 milioane tranzacții), Carrefour (3 milioane tranzacții), Tazz (1,6 milioane tranzacții), CTP Cluj-Napoca (1,1 milioane tranzacții), Emag (1,1 milioane tranzacții), Google (1 milion tranzacții), McDonalds (960.000 tranzacții).

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut