CNE: Școala în pandemie – „ping-pongul guvernanților?”

Consiliul Național al Elevilor anunță că „dezavuează ferm” propunerea de a modifica structura  anului școlar la nici două săptămâni de la începerea cursurilor, „în baza unor considerente care nu depind de sfera educațională și fără respectarea măsurilor prevăzute în ordinul comun emis de Ministerul Educației și de Ministerul Sănătății, care prevede în mod clar că unitățile de învățământ funcționează în scenariul online doar dacă în respectiva  localitate incidența infectărilor cu COVID-19 trece de pragul de 6 la mia de locuitori”.

„În ultimele zile, premierul României, Florin Cîțu, a declarat că, în cazul în care situația o va impune, se va decide implementarea unei vacanțe prelungite de câteva  săptămâni, pe modelul vacanței din primăvară din anul școlar 2020-2021, pentru a stopa  răspândirea comunitară a COVID-19. Este imperios ca deciziile privind modificarea scenariilor de funcționare ale școlilor să se decidă strict la nivel local, fără măsuri dictate de la centru, care s-au dovedit a fi ineficiente în ultimii doi ani școlari. Este ilogică întreruperea cursurilor în întreaga țară, fără a ține cont de situația epidemiologică de la nivelul fiecărei localități, în contextul în care există comunități din România în care nu s-a înregistrat  niciun caz de infectare în perioade lungi de timp” – susține CNE.

În opinia reprezentanților elevilor, anul școlar este deja inegal ca număr de săptămâni repartizat pe semestre, iar o vacanță prelungită „ar duce la decalaje majore în ceea ce privește parcurgerea conținuturilor prevăzute de programa școlară, mai ales în contextul în care lipsurile învățământului online se resimt în parcursul  educațional al fiecărui elev”.

Reprezentanții elevilor sunt de părere că riscurile de infectare în rândul  elevilor și al personalului didactic pot fi reduse „doar prin eforturi conjugate ale tuturor instituțiilor competente, în vederea asigurării infrastructurii sanitare și a posibilităților de testare și vaccinare împotriva COVID-19 în unitățile de învățământ”. Întreruperea bruscă  a cursurilor „nu poate reprezenta un substitut pentru cursurile față în față, ci reprezintă doar o măsură pe termen scurt, cu un impact minor asupra răspândirii virusului”.

De aceea, CNE solicită ca structura anului școlar 2021-2022 să nu fie modificată „în  nici un context”, iar deciziile de funcționare a unităților de învățământ să rămână  descentralizate, la nivel local, în funcție de criteriile prevăzute de ordinul comun al celor  două ministere.

„După doi ani de schimbări vertiginoase în jurul nostru, nu ne putem permite nici o  altă decizie care să destabilizeze sistemul educațional. O vacanță prelungită nu este sub  nici o formă eficientă, ci doar ar adânci și mai mult decalajele și pierderile generate de  pandemie” – declară Silviu Morcan, președintele Consiliului Național al Elevilor.

M. T.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut