Cluj-Napoca, pe podiumul național al utilizării unei aplicații finaciare

Administratorii unei aplicații financiare plasează orașul nostru pe trei în țară, după București și Iași, privind utilizarea facilităților oferite de această bancă digitală.

Conform unui studiu realizat de Revolut, pe locul al doilea în țară se află Iași, cu aproape 90.000 de clienți, urmat de Cluj-Napoca, cu 89.000 clienți, Timișoara (71.000 clienți), Constanța (63.000 clienți) și Brașov (62.300 clienți). În top 10 se mai află Craiova, Galați, Ploiești și Sibiu, având între 35.000 – 47.000 de clienți fiecare.

Aproape o treime dintre clienți (29%) se încadrează în segmentul de vârstă 25-34 de ani, 24% sunt din categoria 35-44 de ani, iar 23% din categoria 18-24 de ani. Revolut a început să crească în popularitate și printre segmentele de vârstă aflate în vârf de carieră sau seniori (16% din categoria 45-54 de ani și 6% din categoria 55-64 de ani), pe măsură ce și-a diversificat portofoliul de produse și funcționalități. Astfel, a evoluat de la poziționarea de aplicație specializată în transferuri rapide și schimb valutar, preferată mai ales de pasionații de călătorii, la cea de cont bancar primar.

De remarcat că București, cu peste 500.000 de utilizatori Revolut, reprezentând 20% din baza totală de clienți activi înregistrați în această piață, se află pe locul al doilea în top 10 orașe cu cei mai mulți clienți. Clasamentul este condus de Londra, iar Bucureștiul este urmat de Dublin, Varșovia, Budapesta, Paris, Madrid, Sofia, Vilnius, Barcelona.

Cele mai ridicate rate de adopție în rândul populației în vârstă de muncă în cadrul orașelor din top 10 se înregistrează în Dublin (86%) și Vilnius (45%), urmate de București cu 41% rată de adopție, Sofia (35%), Varșovia (30%) și Budapesta (28%). În Londra, rata de adopție este de 19%. La nivel național, Revolut a ajuns la o rată de adopție de 31% în rândul populației active.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut