Clădirile vizate pentru demolare în proiectul de metrou

Municipalitatea clujeană a depus solicitarea de emitere a acordului de mediu pentru proiectul viitorului metrou. Memoriul de prezentare necesar în vederea obținerii acordului de mediu pentru proiectul “Tren metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu– Apahida– Jucu– Bonțida” – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj magistrala I de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea Componenta 1- Magistrala I de Metrou propune exproprieri și demolarea mai multor imobile din Cluj-Napoca și Florești.

În principiu, s-a căutat amplasarea structurii de metrou executată în săpătură deschisă (stații, accese, galerii rectangulare, construcții tehnologice) în ampriza arterelor de circulație rutieră, pentru evitarea necesității demolării construcțiilor existente.

Totuși, conform documentației publicate pe site-ul primăriei, este necesară demolarea mai multor imobile cu diverse destinații, pe mai multe străzi importante.

Imobilele vizate pentru demolare sunt: str. Eroilor nr 67 (destinația clădirii -comerț, suprafață 80 mp), Calea Moților nr. 64 (birouri, suprafață-290 mp), Calea Moților nr. 63 (comerț/locuință-200 mp), Calea Moților nr. 62 (comerț-350 mp), Calea Moților nr. 60 (birouri-CEC, suprafață-350 mp), Calea Moților nr. 58 (grădiniță-200 mp), Calea Moților nr. 56 (locuință-115 mp), Calea Moților nr. 54 (comerț), Calea Moților nr. 40 (comerț-465 mp), Calea Moților nr. 5 (Registratură Primăria Cluj-Napoca 200 mp), B-dul 21 Decembrie 1989 nr. 114 (comerț-150 mp), B-dul 21 Decembrie 1989 nr. 116 (birouri-175 mp), B-dul Muncii nr. 18 (birouri-100 mp), Str. Teodor Mihali nr. 11 (comerț/locuință-110 mp), Str. Teodor Mihali nr. 13 (locuință-90 mp).

 

Stațiile viitorului metrou

Conform documentației publicate pe site-ul primăriei, vor exista 19 stații, unele dintre ele urmând să aibă denumiri colorate precum Stația Copiilor, Cosmos sau Natura Verde.

Astfel, cele 19 stații sunt: Stația 1 -Țara Moților; Stația 2 Teilor; Stația 3 Copiilor; Stația 4 Sănătății; Stația 5 Prieteniei; Stația 6 Natura Verde; Stația 7- Mănăștur; Stația 8 Sfânta Maria; Stația 9 Florilor; Stația 10 Sportului; Stația 11 Piața Unirii; Stația 12 Piața Avram Iancu; Stația 13 Armonia; Stația 14 Piața Mărăști; Stația 15 Transilvania; Stația 16 Viitorului; Stația 17 Muncii; Stația 18 Cosmos; Stația 19 Europa Unită.

Traseul liniei de metrou ușor începe din depoul suprateran aflat la vest de Florești. Primele trei stații deservesc zone de locuințe de densitate medie din Florești, iar apoi stațiile 4 și 5 deservesc zone multifuncționale într-o dinamică dezvoltare, desfășurate în jurul ancorelor viitorul spital regional de urgență și respectiv centrul comercial Vivo. Stațiile 6, 7 și 8 deservesc cartierul Mănăștur, cea mai densă zonă de locuințe din oraș, iar apoi linia urmează magistrala rutieră vest-est, traversând centrul orașului, până la Piața Mărăști. De aici, o ramură a liniei continuă înspre zona industrială Muncii, asigurând și legătura cu calea ferată și viitorul serviciu de tren metropolitan, iar o altă ramură deservește cartierele Gheorgheni și Sopor. Întreaga linie este în subteran, cu excepția racordului de tranziție de lângă depou.

Perioada de implementare a proiectului este de 80 de luni, iar valoarea investiției este estimată la aproximativ 1300-1500 mil. Euro, fără TVA.

Lungimea totala a liniei de metrou ușor este de 20,1km și este compusă din: lungime depou-0,4km; lungime stații și galerii-5,5km; lungime tuneluri duble cu diametru interior de 5,0m-14,2km.

Metroul ușor va fi unul complet automat (GoA4/UTO), astfel încât trenurile nu au nevoie de mecanici sau de alt personal la bord. Stațiile sunt proiectate cu obiectivul de a avea un număr minim de angajați per stație. Toate stațiile au o singură zonă de acces înspre zona plătită iar sistemul de taxare (inclusiv emiterea titlurilor de călătorie) va fi unul complet automat.

A.M.C.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut