Cine şi unde mai repară tractoare şi utilaje agricole

După 1990 s-au desfiinţat fostele SMA-uri, astfel că repararea maşinilor agricole a devenit o problemă. Chiar dacă unele din fostele secţii de mecanizare din mediul rural s-au transformat în mici ateliere, pe acolo ajung mai mult autoturisme. Ce-i drept, s-au înmulţit service-urile auto, însă foarte puţine se ocupă cu repararea tractoarelor şi utilajelor agricole, așa că este mai uşor să pui la punct o Dacie, un Opel sau un Ford, decât să reapari un utilaj agricol.

Acum, ne găsim în plină perioadă de însămînţare a culturilor prăşitoare, dar pe câmp rar am văzut tractoare şi semănători. Am urmărit situaţia în împrejurimile municipiilor Gherla şi Dej, unde aproape toţi deţinătorii de terenuri arabile se plâng că nu au cu ce lucra. Chiar dacă gospodarii satelor au tractoare acasă, acum nu au unde să le pună la punct. Zilele trecute am văzut în curţile mai multor gospodari din satele comunei Mintiu Gherlii utilaje agricole pregătite pentru lucrările de sezon, dar care nu pot fi folosite din cauza unor defecţiuni.

Totuși, în Dej am întîlnit o firmă care sare în sprijinul posesorilor de tractoare. Este vorba de Vasrom, care are mecanici foarte buni, unii cu mare experienţă în domeniu şi care, la solicitare, se deplasează la domiciliul mecanizatorilor şi execută toate lucrările de reparaţii. Specialiştii de Vasrom în asigură şi piesele de schimb.

Și în Gherla există foşti mecanizatori, în prezent pensionari, unii trecuţi bine de 70 de ani, care mai repară tractoare şi combine. Ei mi-au mărturisit că au foarte mult de lucru, de nici nu pot face faţă solicitărilor. Asta în condițiile în care clădirile fostelor SMA-uri sunt în paragină.

SZ.Cs.

Recomandat pentru dvs.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sari la conținut