Ce aplicații on-line preferă românii

Utilizarea aplicaţiilor bancare, cele de comerţ electronic şi a reţelelor sociale rămân în continuare pe lista prioritară pentru consumatorii români, fiind deja o normă a vieţii de zi cu zi.

Astfel, aproape jumătate dintre români (49%) utilizează aplicaţiile bancare, în timp ce 45% apelează la comerţul electronic, iar o pondere similară mizează pe reţelele de socializare (45%). În plus, aplicaţiile de comandat mâncare (Glovo, Bolt Food etc) sunt populare deoarece consumatorii de astăzi caută comoditate şi posibilităţi de alegere în ceea ce priveşte achiziţiile lor, notează realizatorii cercetării Tech Trends 2022.
De asemenea, oamenii par a fi mai interesaţi să petreacă timp în aer liber, să experimenteze lumea offline, observându-se un interes din ce în ce mai mare pentru aplicaţiile care le permit să se deplaseze: hărţi/sisteme de navigare (34%) şi mijloace de transport gen Taxi sau Uber (29%).
Persoanele din generaţiile mai tinere (18-34 de ani) sunt în continuare cele mai pasionate de mediul on-line şi sunt într-o mai mare măsură deschise să încerce noi oportunităţi (consultaţii medicale online, Metaverse, comerţ electronic). Pe de altă parte, generaţiile mai în vârstă (peste 45) continuă să migreze lent către canalele digitale, în special pentru căutarea de informaţii sau pentru a accesa jocuri. Pe segmentul jocurilor online, printre cele mai apreciate de către utilizatorii de Internet din mediul urban se află cele tip puzzle (47%), de strategie (38%) şi educative (33%).
În acest an, Zoom a rămas principala platformă de videoconferinţă utilizată, 67% dintre respondenţi menţionând că apelează la aceasta. În clasament urmează Skype (40%), Meet (39%), Teams (33%) şi Webex (9%).
În topul preferinţelor privind platformele de muzică, YouTube este pe prima poziţie (83% dintre respondenţi), urmată de Spotify (37%).
Dintre utilizatorii de Internet de la oraş, 77% au auzit de cel puţin o tehnologie Web 3, criptomondele fiind cele mai aprofundate atât în rândul bărbaţilor (66%), cât şi în rândul femeilor (54%), cu precădere din generaţiile mai tinere (18-34 de ani). În cazul a patru din zece respondenţi, criptomonedele/NFT-urile reprezintă viitorul investiţiilor. Mai mult, utilizatorii de Internet din mediul urban se aşteaptă ca, în Metaverse (spaţiu virtual), să interacţioneze cu categorii de produse/servicii precum electrocasnice, servicii bancare şi modă.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut