Care sunt cele mai reclamate firme de telefonie

În 2022, au fost transmise către Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) 3.236 de reclamaţii privind serviciile de comunicaţii electronice şi serviciile poştale din România, cele mai multe fiind legate de relaţiile contractuale cu furnizorii de servicii de comunicaţii electronice.


Potrivit datelor prezentate de ANCOM, 72% din totalul reclamaţiilor primite anul trecut au vizat comunicaţii
le electronice, principalele nemulţumiri referindu-se la aspecte care ţin de relaţia contractuală cu furnizorii de servicii. Utilizatorii au semnalat probleme privind încetarea contractelor (19% dintre aceste reclamaţii), derularea contractelor la distanţă (15%), facturarea serviciilor de telefonie / internet (13%) şi calitatea acestora (11%). De asemenea, 14% dintre petiţii au semnalat probleme la portarea numerelor de telefon, iar 9% la serviciul de roaming, în special privind utilizarea acestui serviciu (Roam like at home) în Spaţiul Economic European.

Alte subiecte reclamate la ANCOM s-au referit la echipamentele radio, regimul reţelelor de infrastructură sau procedura de alocare a frecvenţelor pentru emisiile radio.

Campionii reclamațiilor

Datele ANCOM arată că reclamaţiile formulate s-au referit la serviciile furnizate de Vodafone România (26%), Orange România (20%), RCS&RDS (14%), Orange Romania Communications (12%) şi Telekom Romania Mobile Communications (12%).
Privind serviciile poştale, din totalul reclamaţiilor înregistrate, 21% au avut ca subiect furnizarea acestui tip de servicii. Cele mai multe dintre probleme au vizat deteriorarea trimiterilor poştale (21%), nelivrarea trimiterilor poştale (15%), termenul de livrare a trimiterilor poştale (13%), respectiv pierderea sau furtul acestora (12%).
Furnizorii cel mai des reclamaţi au fost Fan Courier (24%), Cargus (18%), Dynamic Parcel Distribution (17%) şi Nemo (13%).


Când poate interveni ANCOM

„ANCOM poate interveni direct în situaţiile în care furnizorii de servicii de telefonie, internet sau televiziune încalcă drepturile de informare ale utilizatorilor, nu oferă serviciul de portabilitate a numerelor (sau nu respectă legislaţia din acest domeniu), nu respectă reglementările legate de furnizarea serviciilor de roaming, nu includ anumite informaţii în contracte sau nu respectă condiţiile de încheiere a contractelor la distanţă. Reclamaţiile privind nerespectarea / neexecutarea contractelor de către furnizorii de servicii de comunicaţii electronice pot fi adresate de consumatori (persoane fizice) Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), iar persoanele juridice aflate în această situaţie se pot adresa instanţei de judecată competente. În ceea ce priveşte serviciile poştale, în cazul nerespectării termenului de livrare, utilizatorii se pot adresa ANPC, care are competenţa legală de a sancţiona furnizorii pentru nerespectarea contractului / Condiţiilor generale privind furnizarea serviciilor poştale. În caz de pierdere, furt, distrugere (totală sau parţială) sau deteriorare a bunului expediat, utilizatorii care nu au primit un răspuns de la furnizor în maxim 3 luni sau sunt nemulţumiţi de răspuns, se pot adresa ANCOM, cu dovada îndeplinirii procedurii reclamaţiei prealabile, urmând paşii descrişi aici. ANCOM nu poate însă stabili cuantumul despăgubirilor şi nici obliga furnizorul la plata acestora, astfel de competenţe revenind instanţelor de judecată”, precizează ANCOM.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut