Aproape 9.000 de apeluri ale părinţilor către ALOPEDI

Aproape 9.000 de părinţi au sunat, în primele nouă luni ale anului, la serviciul de sfat medical telefonic ALOPEDI, pentru a obţine sfaturi medicale pentru copii.

„Preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, domnul Alin Tişe, a realizat, împreună cu echipa managerială a Spitalului Clinic de Urgenţă pentru Copii Cluj-Napoca, o analiză a activităţii serviciului telefonic de tip call center destinat obţinerii de sfaturi medicale pediatrice de urgenţă – 0364-917, din primele trei trimestre ale acestui an. S-a constatat, astfel, că ALOPEDI 0364-917 a fost apelat în primele nouă luni ale anului 2021 de către 8.945 de părinţi. Marea majoritate a apelurilor s-au finalizat cu recomandări ce au permis îngrijirea copiilor la domiciliu (70,33%), nemaifiind necesară deplasarea la unitatea de primire a urgenţelor sau la o altă unitate medicală. De asemenea, doar în cazul al cinci copii a fost necesară intervenţia Serviciului de Ambulanţă”, se arată într-un comunicat trimis, marţi, de Consiliul Judeţean (CJ) Cluj.

Conform sursei citate, cel mai frecvent motiv de apelare rămâne febra, un număr semnificativ de părinţi solicitând sfaturi pentru copiii care prezintă vărsături, diaree sau dureri abdominale. „În luna septembrie a.c. se remarcă o creştere a numărului de apeluri, 41,77% dintre acestea fiind pentru probleme respiratorii şi 26,81% pentru probleme digestive. Totodată, în comparaţie cu luna mai a acestui an, în septembrie 2021 au fost înregistrate cu 50% mai multe solicitări ale părinţilor, numărul apelurilor pentru probleme respiratorii a crescut cu peste 50%, iar a celor pentru respiraţie dificilă s-a dublat”, se menţionează în comunicat.

Serviciul de telemedicină al Spitalului Clinic de Urgenţă pentru Copii Cluj-Napoca, ALOPEDI 0364-917, are o experienţă de peste şapte ani şi este asigurat nonstop printr-o linie de gardă special dedicată acestuia.

„ALOPEDI şi-a dovedit utilitatea şi eficienţa o dată în plus, mai ales în contextul pandemic actual. Profesionalismul specialiştilor care deservesc acest serviciu de telemedicină a făcut posibilă soluţionarea telefonică a marii majorităţi a problemelor micilor pacienţi. Părinţii au obţinut, astfel, într-un mod rapid, sfaturi calificate şi adecvate simptomatologiei descrise, fără a mai fi nevoiţi să se deplaseze la spital sau la medicul de familie”, declară, potrivit sursei citate, preşedintele CJ Cluj, Alin Tişe.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut