„Alcoolul nu te face mare”

Federația Română de Fotbal și Poliția Română, în parteneriat cu Asociația Berarii României, au lansat campania „Alcoolul nu te face mare” pe stadioane, la meciurile echipei naționale de fotbal și la meciurile U21. Scopul campaniei este să prevină și să descurajeze consumul de alcool în rândul minorilor, care poate avea efecte negative atât la nivel psiho-emoțional, cât și la nivel fizic.

Videoclipul piesei „Ia stai cu tata” de Satra D.A.D.Z mizează pe tații care fac trap cringe pentru ca minorii să nu bea alcool. Acesta va fi proiectat pe tabelele de marcaj și video proiectoarele stadioanelor de fotbal înaintea meciurilor și în pauze. De asemeni, Poliția Română va desfășura activități preventive despre efectele negative ale consumului de alcool pentru adolescenți pe stadioane, în zona dedicată familiilor, va distribui ghiduri „Alcoolul nu te face mare” și va oferi premii minorilor spectatori la meciuri.

„Informarea și conștientizarea copiilor cu privire la cele mai bune măsuri pe care le pot adopta pentru evitarea unor situații de risc și implicarea lor în activități cu caracter educativ constituie repere permanente ale activității de prevenire dezvoltate de Poliția Română. Consumul de alcool este una dintre principalele condiții favorizante atât în cazurile de delincvență, cât și de victimizare a minorilor. Prin acest parteneriat, readucem în atenție importanța conștientizării pericolelor care se pot manifesta pe fondul consumului de alcool la vârste fragede”, declară comisar-șef de poliție Sorin Stănică, director al Institutului de Cercetare și Prevenire a Criminalității.

Aproximativ 86% dintre băieți și 79% dintre fetele în vârstă de 16 ani au consumat cel puțin o dată în viață o băutură alcoolică. Ponderea celor care au consumat alcool până la vârsta de 13 ani este mult mai mare în rândul băieților (45%) decât în rândul fetelor (27%), arată studiul ESPAD derulat în anul 2019 în 35 de țări, între care 25 de țări membre ale Uniunii Europene, inclusiv România. 52% dintre elevi au consumat alcool în ultimele 30 de zile înaintea realizării studiului și 10% au admis că s-au îmbătat cel puțin o dată în această perioadă, procentul fiind semnificativ mai mare în rândul băieților (13%) decât în rândul fetelor (7,3%). Elevii români au o frecvență ușor mai redusă a consumului de alcool în ultimele 30 de zile față de media europeană: 5,4 ocazii de consum față de 5,6 media la nivel european. În acest context, realizarea unor campanii de informare și conștientizare cu privire la consecințele consumului de alcool în rândul tinerilor devine cu atât mai importantă – spun inițiatorii campaniei.

M. T.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut