Versiunea pentru femei a celebrilor blue jeans a împlinit opt decenii

În 1934, compania Levi Strauss a pus în vînzare primul model de blue jeans pentru femei, denumit “Lady Levi’s”, care avea multe caracteristici în comun cu perechea bărbătească, de care se diferenţia însă prin talia înaltă şi linia strîmtă. Sînt semne de identitate datorită cărora revista Vogue a epocii a calificat pantalonii ca “true Western chic”, relatează agenţia EFE.

Blugii bărbăteşti au apărut în urmă cu 141 de ani, ca un articol vestimentar croit dintr-un material rezistent destinat celor care lucrau în mină sau la cîmp; Modelul pentru femei este mult mai recent şi continuă să fie considerat un element vestimentar “chic”, cel mai universal din întreaga istorie a modei. Designer-ul francez Yves Saint Laurent a mărturisit, într-o ocazie. că i-ar fi plăcut să fi fost creatorul acestui articol vestimentar pentru că este “cel mai spectaculos, mai practic şi mai comod” din cîte există într-o garderobă şi pentru că exprimă “modestia, sex appeal-ul şi simplitatea” pe care el însuşi o căuta pentru fiecare din colecţiile sale.

Desigur nu la acest lucru s-au gîndit Jacob Davis şi Levi Strauss care, în 1874, au patentat celebrul model “501” – pantalonii “denim” cu buzunare întărite cu ţinte – atît de util lucrătorilor din mină sau văcarilor de pe coasta de vest americană. Acei pantaloni au avut vînzări ce le-au depăşit aşteptările. Încurajată de acest succes, compania s-a extins (în 1908 a fost înregistrată în Japonia), iar în anii 30, blugii au devenit marca băieţilor “cow-boy” şi chintesenţa visului american.

Articolul vestimentar purtat de cei care lucrau la cîmp a devenit un reper al succesului american, iar legenda continuă, avînd în vedere că pantalonii blue-jeans sînt şi în zilele noastre unul dintre cele mai purtate articole vestimentare. În 2009, compania Levi Strauss a înregistrat vînzări de 13 miliarde de dolari.

Articole din aceeasi categorie