Un electroservice longeviv prin calitate

Electroservice SCM din Complexul Mercur (cartier Gheorgheni) a reuşit să-şi păstreze profilul de activitate şi clienţii, după 1989. În ultimele trei decenii, atelierul de reparaţii a funcţionat fără întrerupere, iar lumea este mulţumită de munca tehnicienilor de aici, care depanează atât electrocasnice fabricate de cunoscute firme, cât şi aduse din ţări asiatice.

Atelierul este reprezentant al Groupe SEB, producător de electrocasnice din Franţa şi distribuitor în România al produselor firmelor Tefal, Krups, Moulinex și Rowenta. Tinerii sunt interesaţi să cumpere produse de calitate ale acestor mărci. La Electroservice SCM vin, pentru reparații sau achiziții de produse noi, persoane din toată partea centrală și din nord-vestul Transilvaniei.

„Clienţii vin la noi ca să repunem în funcţiune un aparat care s-a defectat. Electroservice SCM a reuşit să reziste pe piață ca urmare a valorilor pe care şi-a întemeiat activitatea şi a respectului faţă de angajaţi, furnizori şi clienţi. Pensionari, persoane în vârstă vin şi azi la noi pentru reparații de televizoare alb-negru, ori cu electrocasnice făcute în fosta RDG, cu decenii în urmă. O reparație la un televizor alb-negru costă în jur de 50 de lei. Cei tineri, însă, vin cu mărci noi. Atelierul fiind o reprezentanță a Groupe SEB, din Franța, apelăm pentru piese de schimb la acest Grup. Ducem, obligatoriu, la capăt, cu bine, depanarea unui aparat. Repunerea lui în funcţiune este mult mai ieftină decât achiziţia unuia nou. Reparăm cam orice – maşină de tocat, râşniţă de cafea, blender, fier de călcat, aspirator, robot de bucătărie, aerotermă, ventilator, radiator, veioză, multe, multe altele, cu garanţie şi post-garanţie”, afirmă ec. Ioana Matei, care asigură primirea şi distribuirea comenzilor.

Absolventă a Facultăţii de Ştiinţe Economice şi Gestiunea Afacerilor din Cluj-Napoca, lucrează de doar un an și jumătate la acest service, dar lasă impresia că e aici dintotdeauna. „Ambiţia unui economist este să ofere servicii de calitate la un preţ avantajos. Electroservice SCM tinde să devină prima alegere a clientului”.

Zeci de clienţi intră zilnic, în service, iar telefonul sună de câteva ori într-o singură oră. Ea spune că este mai apropiată de persoanele în vârstă, care vin pentru diverse reparații.

„Depanarea se face în timp optim, este de calitate şi la un preţ mulţumitor, în atelierul nostru. Ne-am păstrat angajaţii şi furnizorii pentru că le respectăm profesionalismul şi munca făcută cu conştiinciozitate. Aici nu se face nimic de mântuială, pe de altă parte, ne bucurăm de un mediu prielnic desfășurării activității. Avem legături permanente cu furnizorii, avem cele mai bune relaţii cu clienții, astfel ne menținem vizibilitatea pe acest segment economic. Desigur, scontăm permanent pe cele mai bune rezultate, așa ne și deosebim de competitori. În cazul unei reparații cu durată mai mare de execuție, menținem legătura cu clientul care a apelat la noi. Și trebuie să adaug că învățarea continuă, prin participarea tehnicienilor noștri la cursuri de perfecționare, oferite de Groupe SEB, este necesară pentru prestațiile de calitate, temeinice. Oricum, tehnicienii noștri au o experiență de zeci de ani în acest domeniu”, spune Ioana Matei, amfitrionul service-ului de electrocasnice din complexul Mercur.

Din cooperație la „privat”

Din 1991, Electroservice SCM este un agent economic cu capital privat. S-a desprins de Cooperativa Meșteșugărească Electromecanica. În prezent, are două puncte de lucru, alăturate, în Complexul Mercur, iar un al treilea în apropierea Gării, pe strada Burebista.

„În general, un om repară un aparat vechi din raţiuni financiare. Dacă se poate repara, de ce să nu se repare! Facem acest lucru. Pe client îl interesează partea financiară. Dacă un client vine pentru o a doua reparație la un aparat, noi considerăm că este un retuș și nu taxăm încă o dată manopera”, spune amfitrioana noastră.

Tehnicianul Liviu Sotan lucrează de 44 de ani în acest service.„Să nu mă fotografiați”- ne spune imediat – „pentru că nu sunt fotogenic, iar azi nu sunt nici bărbierit”. Apoi ne zâmbeşte, ca să ne asigure că este un om foarte prietenos. Şi, într-adevăr, ne povesteşte cu dragă inimă despre activitatea sa de-o viaţă, în acelaşi loc de muncă.

„Îmi place să repar expresoare de cafea, mixere, mai ales marca Krups, veioze. De fapt îmi place să repar orice. Am terminat Liceul Energetic și apoi m-am angajat aici. Am acum 62 de ani. În secția noastră de la Complexul Mercur suntem trei persoane – doamna Ioana, eu și colegul Martin Marton, care preferă televizoarele. În secția alăturată lucrează șapte tehnicieni iar la punctul din apropierea Pieţei Gării (strada Burebista) – trei. Încercăm să ne menținem activitatea prin prestaţii de calitate, încercăm să facem față tuturor reparațiilor. Salariile sunt în funcție de cât reparăm”, relatează Liviu Sotan. Ne asigură că „un aspirator se strică numai dacă nu i se curăţă sacul de colectare. Dacă sacul se umple de praf, e firesc ca aparatul să nu mai tragă. Un aspirator nu mănâncă praf, fireşte, doar îl adună”. Şi adaugă, convingător: „Deviza atelierului nostru este aceasta: Clientul să fie mulţumit, să se întorcă la noi. Cea mai bună publicitate este cea a clientului mulţumit”.

Carmen FĂRCAȘIU

Articole din aceeasi categorie