Pandemia a sprijinit traficul de internet și date

În cele 60 de zile de stare de urgență, traficul de internet și date a crescut în medie cu 26%, adică 30% în rețelele fixe și 5% în rețelele mobile, în timp ce traficul de voce a înregistrat o creștere medie de 11%, comparativ cu cele 60 de zile de dinaintea instaurării stării de urgență.

Datele prezentate de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi reglementare în Comunicaţii (ANCOM) arată că, în perioada menţionată, utilizatorii din România au consumat un trafic de internet și date de 1,8 mii PB (petabyte = 1015 bytesn.r.), în creştere cu 30% față de perioada anterioară în rețelele fixe, respectiv de 0,2 mii PB, în creştere cu 5% în rețelele mobile. Creșterea mai pronunțată a traficului de date în rețelele fixe poate fi corelată cu faptul că cei mai mulți utilizatori s-au aflat la domiciliu în perioada stării de urgență, folosind mai degrabă conexiunea Wi-Fi a router-ului de internet fix decât internetul mobil, inclusiv pentru consumul de voce sau date pe dispozitivele mobile.

În cazul traficului de voce, traficul de apeluri efectuate a crescut pe perioada stării de urgență cu 11%, depășind 13 miliarde de minute (97% fiind realizat în rețelele mobile).

Estimările ANCOM arată că cele mai aglomerate intervale orare din perioada stării de urgență, din punctul de vedere al utilizării rețelelor de comunicații fixe și mobile (internet și telefonie), au fost în momentele corespunzătoare instituirii primelor restricții impuse de Ordonanța Militară nr. 2 – închiderea mall-urilor, suspendarea activității cabinetelor stomatologice și interzicerea intrării în România a cetățenilor străini și apatrizilor, a instituirii restricțiilor de circulație a persoanelor în intervalul orar 22-6, respectiv în momentul instituirii interdicțiilor de circulație a tuturor persoanelor în afara locuinței și suspendarea unor zboruri, în baza Ordonanței Militare nr. 3.

În general, operatorii au respectat recomandarea ANCOM de a nu suspenda serviciile pentru neplată, astfel încât chiar și utilizatorii cu facturi restante și cărora în condiții normale le-ar fi trebuit suspendate serviciile, să poată beneficia în perioada stării de urgență de acces la internet și telefonie.

Articole din aceeasi categorie