Mircia Giurgiu: Situaţia centurii Vîlcele – Apahida este dezastruoasă

Deputatul independent Mircia Giurgiu susţine că după cum stau lucrurile în acest moment, la centura de ocolire a municipiului Cluj-Napoca, varianta Apahida – Vîlcele, sînt puţine şanse ca acest tronson să fie dat în folosinţă pînă la sfîrşitul acestui an. El spune că de la ultima vizită pe care a făcut-o în luna iulie pe acest tronson, situaţia, în loc să se îmbunătăţească s-a agravat şi mai mult.
Parlamentarul s-a deplasat ieri pe şantierul acestui proiect de infrastructură pentru a vedea pe ce s-au cheltuit 150 de milioane de euro din bugetul statului, însă în urma acestei experienţe s-a arătat total dezamăgit.
“În urma vizitei din luna iunie centura era perfectă, în iulie au apărut cîteva săpături, dar acum este dezastru. Pentru lucrările acestui drum s-au alocat 155 de milioane de euro din banii publici, nu pot să înţeleg ce se întîmplă cu aceşti bani, din moment ce nu se văd schimbări în bine”, a declarat parlamentarul. El a spus că de la vizita sa pe centură din iulie, peste un kilometru de stradă a fost dezasfaltat, iar săpăturile continuă. Lucrările la centura de ocolire a municipiului Cluj-Napoca pe zona Apahida-Vîlcele au început acum cinci ani, pentru a se permite evitarea traversării de către traficul greu a cartierelor Gheorgheni, Mărăşti şi Someşeni. Centura are o lungime de 23,6 km, investiţia fiind estimată iniţial la aproximativ 50 milioane euro. În 2009 autorităţile anunţau că, la sfîrşitul acelui an, şoseaua va putea fi dată în folosinţă, însă pînă acum singura porţiune pe care se poate circula este cea dintre Dezmir şi Apahida (sensul giratoriu de pe Drumul Naţional, kilometrul 16 – n.red.), care măsoară 5,6 kilometri şi care face parte din sectorul III al proiectului.
Pe zona dintre satul Dezmir şi vîrful dealului Feleac -sectorul II- lucrările au bătut multă vreme pasul pe loc. Ce s-a lucrat într-o perioadă de timp se distrugea în cîteva clipe. Şi asta din cauza alunecărilor şi prăbuşirilor de teren care apar frecvent în zonă. Specialiştii spun că din cauză că s-a ales un traseu cu pămînturi nisipoase şi pline de izvoare, terenul începe acum să se activeze şi s-o ia la vale. Anul trecut, o astfel de surpare de teren s-a înregistrat înainte cu aproximativ 3 kilometri de satul Gheorgheni. Aici, aproximativ 100 de metri din terasamentul pe care deja era turnat asfalt, s-a prăbuşit pur şi simplu. Specialiştii arătau că acest lucru s-a produs din cauza numeroaselor ploi înregistrate şi a lipsei unui sistem de drenaj în zonele mlăştinoase prin care trece centura. Constructorul – firma italiană Pizzaroti – Tirena Scavi- abia acum, cînd a văzut consecinţele lipsei drenurilor, a început să amenajeze astfel de sisteme de protecţie a terenului.
Mircia Giurgiu a anunţat că în septembrie va face un demers către premierul Emil Boc pentru a grăbi finalizarea lucrărilor la centura Vîlcele-Apahida.

C.P.

Articole din aceeasi categorie