Facebook ajută presa locală americană pentru a atrage mai mulţi abonaţi online

AFP

Facebook va investi 3 milioane de dolari într-un program conceput pentru a ajuta mai multe titluri din presa locală americană să îşi crească numărul de abonaţi online, un obiectiv major pentru aceste cotidiene.

Proiectul, denumit “Local News Subscriptions Accelerator”, a identificat deja 13 ziare care vor beneficia de acest program, potrivit unui mesaj publicat de Campbell Brown, directorul departamentului de Parteneriate media din cadrul companiei Facebook.

Cu ajutorul lui Tim Griggs, fost angajat al cotidianului The New York Times şi specialist în divizia de business online, reţeaua de socializare Facebook va oferi reprezentanţilor acestor ziare un set de cursuri de formare pentru “ca activitatea lor din domeniul abonamentelor online să treacă la un nivel superior”, a precizat Campbell Brown.

După o primă fază comună tuturor ziarelor partenere, în rândul cărora figurează publicaţii precum Chicago Tribune, San Francisco Chronicle şi Miami Herald, fiecare titlu îşi va concepe propriul plan de strategie cu ajutorul specialiştilor.

Suma de 3 milioane de dolari va fi utilizată în principal pentru implementarea acestor planuri strategice.

În urma campaniei electorale prezidenţiale din 2016 şi a primului an petrecut de Donald Trump la Casa Albă, trei dintre cele patru ziare majore americane care au tiraje naţionale, The New York Times, The Washington Post şi The Wall Street Journal, au beneficiat de o creştere a portofoliilor de abonaţi.

Fiecare dintre cele trei cotidiene numără peste 1 milion de abonaţi online, The New York Times fiind de departe în frunte, cu 2,64 de milioane de cititori plătitori pe internet la sfârşitul anului 2017.

Al patrulea ziar de circulaţie naţională, USA Today, nu are un “paywall” – sistem care limitează numărul de articole ce pot fi accesate pe internet în mod liber, înainte ca un abonament să devină necesar pentru ca cititorul să poată să lectureze şi restul articolelor.

Deşi au beneficiat şi ele de “efectul Trump”, publicaţiile din presa regională întâmpină totuşi dificultăţi în a oferi portofoliilor lor de clienţi o masă critică, susceptibilă să compenseze scăderea continuă a vânzărilor asociate ediţiilor tipărite şi veniturilor aduse de publicitatea din print.

Grupul Tronc, ce deţine mai multe cotidiene mari, precum Chicago Tribune şi Los Angeles Times (pe care se pregăteşte să îl cedeze), avea la sfârşitul lunii septembrie 2016 doar 265.000 de abonaţi online pentru cele aproape 20 de publicaţii pe care le controlează. Această cifră aproape s-a dublat într-un singur an.

Criticată cu regularitate pentru lipsa de transparenţă şi refuzul de a împărţi un procent mai mare din veniturile aduse de articolele publicate pe reţeaua sa, Facebook a anunţat în ultimele luni mai multe iniţiative care se adresează presei.

În octombrie, directorii reţelei de socializare au anunţat că vor modifica accesul la articolele publicate pe platforma Facebook pentru a favoriza plăţile către companiile de presă pentru conţinuturile publicate de acestea.

Articole din aceeasi categorie