Educație online, când peste 800.000 de elevi nu au acces la internet!

Consiliul Național al Elevilor solicită Ministerului Educației și Cercetării  inventarierea necesarului de dispozitive conectate la internet din școli și realizarea achizițiilor publice pentru acestea, în regim de urgență. De asemeni, solicită acordarea de asistență autorităților publice locale, pentru a putea realiza aceste achiziții pe cont propriu.

„În data de 19 septembrie, Ministerul Educației și Cercetării a transmis către inspectoratele școlare județene o adresă prin care solicită ca toate unitățile de învățământ să fie conectate la platformele digitale de învățare, puse la dispoziție de către Google și Microsoft, pentru a facilita elevilor învățarea în mediul online. Atragem atenția asupra faptului că această măsură este insuficientă, întrucât asigurarea conectării unităților de învățământ preuniversitar la platforme educaționale nu garantează accesul elevilor la educație de calitate, deoarece la momentul de față  peste 800 de mii de elevi nu au acces la un dispozitiv conectat la internet. Mai mult decât atât, conform Legii Educației Naționale nr. 1/2011, sistemul educațional din România ar trebui să aibă două platforme proprii de învățare online: Biblioteca Școlară Virtuală și Platforma școlară de  e-learning, însă acestea întârzie să apară, în ciuda faptului că sunt prevăzute în lege” – arată Consiliul Național al Elevilor.

Potrivit reprezentanților CNE, succesiunea firească a măsurilor pentru garantarea accesului la educație este achiziționarea, în primă fază, a device-urilor conectate la internet, distribuirea acestora către elevii și cadrele didactice care le solicită și, ulterior, conectarea unităților de învățământ la platformele educaționale. „Aceste măsuri pot fi realizate concomitent, însă această modalitate de acțiune presupune management eficient din partea Ministerului Educației și Cercetării, management care a lipsit cu desăvârșire încă de la începutul epidemiei” – arată CNE.

Potrivit declarației lui Rareș Voicu, președintele CNE, singura sistematizare care a avut loc de la începutul epidemiei în sistemul de educație „nu a fost sistematizarea în sensul propriu digitalizării, ci ignoranța sistemică de care dă dovadă Ministerul Educației și Cercetării față de nevoile reale ale actorilor din teritoriu”.

„Conectarea unităților de învățământ la platforme de educație online este esențială, însă aceasta este eficientă doar dacă este precedată de asigurarea accesului la internet pentru toți elevii și toate cadrele didactice. În caz contrar, reprezintă o altă formă fără fond, așa cum ne-au obișnuit deja  guvernanții”, a declară președintele Consiliului Național al Elevilor.

M. TRIPON

Articole din aceeasi categorie